- Tak jak zapowiadałem, jednym z moich priorytetów jest rewitalizacja zabytkowych ulic w centrum. Dziś po remoncie oddana jest ulica Wiślna, która nie dość, że zyskała nową kamienną nawierzchnię, to jeszcze w ramach prac wymieniono podziemne instalacje i położono ciepłociąg – mówi Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa. Przypomina, że na podobnych zasadach prace prowadzone były na ul. św. Anny, a przed rokiem na ul. Gołębiej i Brackiej. – Taki tryb prowadzenia inwestycji jest możliwy dzięki dobrej współpracy spółek i jednostek miejskich – zaznacza Jacek Majchrowski.
Ulica Wiślna została przebudowana na długości ok. 165 metrów. Nawierzchnię ulicy wykonano z kostki kamiennej granitowej o przekroju daszkowym. Natomiast chodniki z płyt kamiennych porfirowych. Jezdnię obramowano krawężnikiem kamiennym granitowym. W rejonie budynku nr 1 wykonano zwężenie jezdni, w celu odtworzenia na poszerzonym chodniku parkingu dla rowerów.
Na odcinku od ul. Gołębiej do Rynku Głównego wykonano również kontrapas rowerowy, którego krawędź wyznaczona została kostką bazaltową. W ramach prac wzdłuż budynków ułożono membranę, w celu odseparowania wód opadowych od ścian budynków. Wyregulowano również istniejące studzienki ściekowe oraz dodatkowo wykonano jedną studzienkę ściekową z osadnikiem i syfonem, którą podłączono do istniejącej kanalizacji ogólnospławnej. Na ul. Wiślnej pojawiło się również oświetlenie uliczne w postaci stylizowanych latarni LED.
Dodatkowo w ramach przebudowy ul. Wiślnej zostały wyremontowane wszystkie sieci uzbrojenia podziemnego zlokalizowane w tej ulicy, między innymi kanalizację, którą wykonało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Natomiast Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej wybudowało sieć ciepłowniczą.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza zabytkowa ulica odnowiona w tym roku. Latem do użytku oddano ul. św. Anny. Tu również nawierzchnię drogi wykonano z kostki kamiennej granitowej, a chodniki z płyt kamiennych porfirowych. Jezdnię obramowano krawężnikiem kamiennym granitowym. Podobnie jak ul. Wiślna, także ul. św. Anny jest bardziej przyjazna dla pieszych i rowerzystów. Wzdłuż kościoła św. Anny poszerzono chodnik, a wzdłuż ulicy powstał kontrapas rowerowy, którego krawędź wyznaczona została z kostki bazaltowej. Ul. św. Anny oświetlana jest latarniami typu LED.
Tu także, w ramach prac wymieniono instalacje podziemne oraz wybudowano od nowa sieć ciepłowniczą.