https://gazetakrakowska.pl
reklama
Głosowanie zakończone
Plebiscyt: PLEBISCYT EDUKACYJNY 2024

Nauczyciel Roku klas IV-VIII

Jestem nauczycielem z 23- letnim stażem. Pracuję z dziećmi w przedziale wiekowym 15-19 lat z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Od najmłodszych lat marzyłam o zawodzie nauczyciela. Inspiracją dla mnie był mój wujek wieloletni pedagog, psycholog wykładowca na KUL- u i jego książki o wychowaniu dzieci i młodzieży oraz rodzinie jako najważniejszej komórki społecznej człowieka. Był on zawsze dla mnie Wielką Personą - jako dobry człowiek, wychował szereg pokoleń Polaków i został patronem szkoły w Mystkowie. W trakcie studiów wielokrotnie pracowałam na koloniach socjalnych z trudną młodzieżą. Uwielbiałam z nimi rozmawiać i wspólnie rozwiązywać problemy oraz znajdować odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a także wyciszać ich destrukcyjne zachowania. Po ukończeniu edukacji na kierunku pedagogika opiekuńczo- resocjalizacyjna, podjęłam szereg studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki, muzyki, plastyki i logopedii. Podjęłam pracę w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Nowym Sączu. Przeszłam mnóstwo szkoleń i warsztatów pozwalających wzbogacić moją wiedzę, jako pedagoga specjalnego. Nabyte umiejętności pozwoliły na prowadzenie kreatywnych zajęć, wnosiły nowości odkrywania, doświadczania świata przez moich uczniów. Jestem trenerem sensoplastyki. Metoda ta pozwala na możliwość swobodnej twórczości oraz angażowania wielu dziecięcych zmysłów, wyciszenie negatywnych emocji, radości z tworzenia coś z niczego oraz wiary we własne możliwości. Pracując z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych stawiam sobie za cel – pomoc dziecku i rodzinie, aby mogło teraz i w przyszłości lepiej funkcjonować. Praca z młodzieżą daje mi wiele satysfakcji, a każdy najmniejszy postęp wiele radości i motywacji do dalszego działania. Do każdego ucznia podchodzę indywidualnie i z sercem. Wiem, iż małymi kroczkami wydobędę z nich to co założyłam ( one zaś w zamian odwdzięczą się uśmiechem i radością). W szkole wraz z koleżanką utworzyłam teatrzyk „Bajnutki”. Dzieci uwielbiają przychodzić na zajęcia, gdzie uczymy się śpiewu, ról teatralnych, integrujemy tworząc jedną wielką grupę. Uczymy się poprawnej wymowy tekstu i wielu przydatnych czynności. W kole teatralnym nie tylko znajdują się osoby otwarte ( nastawione na nowe wyzwania), ale również te, które są zamknięte i wycofane. Uwielbiam ich obserwować, jak stopniowo rozkwitają na scenie. W ramach prac naszego koła wykonujemy szereg dekoracji scenicznych, rekwizytów oraz strojów teatralnych na potrzeby przedstawienia. W ciągu roku dzieci występują dla rodziców oraz Przedszkolaków z pobliskich placówek. Lubię być kreatywna i pozytywną energię rozdawać innym.