Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowej zakopianki. Wznowiono prace na odcinku Lubień-Naprawa [ZDJĘCIA]

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Wznowiono prace przy budowie prawej jezdni nowe drogi S7 na odcinku Lubień-Naprawa. Nowy wykonawca prac - firma Strabag Infrastruktura Południe - przystąpiła do porządkowania terenu i wywozu zbędnego materiału ziemnego z budowy. Aktualnie trwa piaskowanie zbrojenia oraz przygotowanie konstrukcji ściany muru oporowego w Lubniu do betonowania.

22 grudnia 2020 r. krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Naprawa z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja kosztować będzie ponad 74,5 mln zł i ukończona zostanie w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego (15 marca).

Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień-Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą także zostać skarpy głębokich wykopów, trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).

Kontynuowane są prace na budowie wiaduktu w Lubniu, prowadzone przez polską firmą TBM. Tutaj pracowano przez cały sezon zimowy, za wyjątkiem krótkiej przerwy świąteczno-noworocznej. Cała konstrukcja wiaduktu opiera się już na dwóch przyczółkach, czyli wiadukt spina już dwa brzegi doliny. Wykonane jest zbrojenie i deskowanie płyty górnej ostatniego segmentu ustroju nośnego jezdni prawej. Pod koniec tego tygodnia, jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne, przewidziano betonowanie tej płyty. W ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 mln 229 tys. 809,81 zł. Zakończenie robót zaplanowane jest w jesieni 2021 r.

Budowa tunelu zakopianki trwa. Trasą S7 pod górą Lubań pojedziemy w przyszłym roku.

Tak wygląda tunel ZAKOPIANKI. My już nim przejechaliśmy! Zdj...

Lewą jezdnią S7 na tym odcinku kierowcy mogą przejeżdżać w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r. Prawa jezdnia nie została ukończona. 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.

Pomimo licznych działań GDDKiA, skierowanych do wykonawcy, nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie po zakończeniu okresu zimowego (trwał do 15 marca 2020 r.). Wykonawca nie posiadał odpowiedniego potencjału sprzętowego i kadrowego, a także środków do kontynuacji robót.

- W trybie przewidywanym w umowie, wezwaliśmy wykonawcę do poprawy, w tym do wykonania szeregu ściśle określonych zakresów robót, w terminie do 10 czerwca 2020 r. Wykonawca nie wywiązał się z większości postawionych przed nim wymagań: brak wymaganego postępu robót, narastające opóźnienia, nieprawidłowości w rozliczaniu podwykonawców - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. Stąd zaszła konieczność wybrania nowego wykonawcy, który właśnie podjął pracę.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska