Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu się rozkręca. Zobacz zdjęcia budowanych odcinków DK47 z lotu ptaka [20.09]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała kolejną (wrześniową) porcję zdjęć lotniczych pokazujących postęp na placu budowy nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Na fotografiach widać wyraźnie, że choć jak narazie robotnicy prowadzą głównie roboty ziemne to są one naprawdę rozległe. Wykopy trwają bowiem niemal na całej długości ponad 16 kilometrowego odcinka.

Budowa drogi S7 i DK47. Postępy prac na zakopiance

Przypomnijmy. Długo oczekiwane pozwolenie na budowę tego odcinka zakopianki zostało wydane przez Wojewodę Małopolskiego 25 czerwca tego orku. Jeszcze tego samego dnia drogowcy z GDDKiA zorganizowali polityczną uroczystość "wbicia pierwszej łopaty". Wbrew opinii wielu osób nie była to jednak polityczna hucpa bo same prace faktycznie ruszyły już dzień później.

Dziś, blisko 3 miesiące później na opublikowanych zdjęciach lotniczych mocno już widać zarys przyszłej trasy. Rozpocznie się ona na Rdzawca tak gdzie dziś kończą się dwa pasy drogi. Dalej nowa zakopianka pobiegnie równolegle do obecnej drogi ale ostry zakręt w okolicach tz. Sołtysiej Doliny zostanie mocno wyprofilowany. Po kolejnych kilkuset metrach przyszła dwupasmówka odbije bardziej na zachód względem obecnej drogi by przeciąć miejscowość Lasek. Tu koniecznych będzie na pewno kilka wyburzeń bo dziś w miejscu gdzie ma przebiec droga stoją domy i zabudowania gospodarcze.

Nowa droga następnie dociera do Nowego Targu, przecina ulice Ludźmierską i przez wycinkę w Borze Kombinackim dociera do obecnej zakopianki (w rejonie marketu Castorama) gdzie skończy swój bieg.

W ramach inwestycji na 16 kilometrach powstaną cztery węzły drogowe: w Obidowej, Klikuszowej i dwa w Nowym Targu. Projektowana zakopianka zakończy się za Nowym Targiem, niemal na granicy z gminą Szaflary. Wybudowane zostaną 22 obiekty inżynieryjne - mosty, wiadukty, estakady. Wykonawca ma zrobić także drogi obsługujące tereny przyległe, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, a także kanalizację, odwodnienie, ekrany akustyczne, czy przejścia dla zwierząt przy nowej szosie. Szosa nie będzie trasą ekspresową, ale będzie miała zbliżone do niej parametry.

Przypomnijmy. Umowę na budowę odcinka zakopianki z Rdzawki (tam dziś kończą się dwa pasy) do Nowego Targu podpisano 19 września 2018 roku. Firma Intercor z Zawiercia, która wygrała przetarg miała czas do września tego roku na opracowanie projektu i zdobycie pozwolenia na budowę. Ten etap wykonała więc przed czasem. Teraz do jesieni 2023 roku będzie musiała samą drogę wybudować. Całość inwestycji ma zamknąć się kwotą 880 milionów złotych.

Budowa nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu się rozkrę...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska