https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 w Krakowie. Są najnowsze, majowe, zdjęcia GDDKiA z drona. Ma być lepiej od czerwca i z końcem 2025 roku

Piotr Rąpalski
W Krakowie budowa S7 postępuje, ale na finał poczekamy - może do końca roku 2025, może dłużej. Zapewne zależy to od tego jak długo warunku pogodowe będą pozwalać na szybki postęp robót
W Krakowie budowa S7 postępuje, ale na finał poczekamy - może do końca roku 2025, może dłużej. Zapewne zależy to od tego jak długo warunku pogodowe będą pozwalać na szybki postęp robót GDDKiA
Wbite w ziemię słupy zamieniają się w konstrukcje nośne. Te w estakady na filarach. Na nich pojawia się jezdnia. Tak postępuje ciągle budowa S7 w Krakowie. Choć odcinek trasy Widoma - Kraków na północy już jest ukończony i biegnie wśród zielonych pól, to im bliżej stolicy Małopolski, nowa trasa S7 to ciągle wielki plac budowy. Postęp najbardziej widoczny jest na węźle w Mistrzejowicach, którego budowa zaliczyła wielkie opóźnienie i stanowi piętę achillesową układu komunikacyjnego "połączonej" Północnej Obwodnicy Krakowa i właśnie S7. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z drona tej wielkiej inwestycji.

Budowa S7 Widoma-Kraków - postęp prac. Od czerwca ma być lepiej

Odcinek nr 1 - wysunięty najdalej od Krakowa - 89 proc.

Odcinek nr 2 - krakowski, węzeł Mistrzejowice, węzeł Grębałów - 58 proc.

Trasą można już wyjechać z Krakowa w kierunku Warszawy, można też wjechać na Północną Obwodnicę Krakowa, choć wąskim gardłem z powodu nieskończonego węzła Mistrzejowice. Wyjazd z Krakowa przez plac budowy do łatwych nie należy, ale dalej jedziemy już szarym, gotowym asfaltem wśród zielonych pól. Choć nie w pełni funkcjonują tutaj węzły Łuczyce i Raciborowice. Kierowcy napotykają ograniczenia prędkości i częściowe zamknięcia. To ciągle plac budowy, choć roboty toczą się poza główną arterią. Do końca czerwca mają jednak być już w pełni otwarte. I pomkniemy bez przeszkód 120 km/h.

Cały czas trwają prace na 5-kilometrowym odcinku w obrębie Krakowa. I tak jest od grudnia 2024. Ponad 2-kilometrowy odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta GDDKiA chce oddać do użytku z końcem roku 2025, a mniej więcej w połowie 2026 roku węzeł Mistrzejowice i odcinek od tego węzła do węzła Grębałów

Opis budowy trasy S7

Chodzi o budowę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Nowa Huta dawniej Igołomska (bez węzła) długości ok 18,3 km wraz z obiektami inżynierskimi i towarzysząca infrastrukturą. Inwestycja zlokalizowana jest na terenach gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków. 

Ten odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyżne – Słowacja oraz element sieci kompleksowej TEN-T.

Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki trasy S7: Odcinek nr 1 tzw. zamiejski od węzła Widoma do węzła Raciborowice oraz Odcinek nr 2 tzw. miejski od węzła Raciborowice do węzła Nowa Huta. Całkowita wartość trasy S7 tj. odcinek 1 i 2 wynosi 1 668 754 795,68 zł brutto. 

Dodatkowo GDDKiA w porozumieniu z władzami Miasta Krakowa wprowadziła do kontraktu poprzez prawo opcji możliwość zaprojektowania i wykonania przebudowy ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do ul. Bukszpanowej. Zakres ten zdefiniowano jako Odcinek nr 3.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Finisz kampanii. Ostatnia debata prezydencka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska