Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Tak w otoczeniu gór i rzek powstają potężne obiekty drogowe. Nowe zdjęcia z drona

Karina Czernik
Karina Czernik
Tak powstają potężne obiekty na budowanej DK 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ
Tak powstają potężne obiekty na budowanej DK 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ GDDKiA
Budowa 16-kilometrowej drogi krajowej nr 47 na odcinku Rdzawka – Nowy Targ rozpoczęła się końcem czerwca 2020 roku. Dzięki tej inwestycji Kraków z Nowym Targiem zostaną połączone dwujezdniową drogą na całym przebiegu. Aktualnie na budowanej nitce nowej zakopianki powstają potężne obiekty drogowe, jak mosty, wiadukty i węzły drogowe. GDDKiA informuje, że zakończenie robót przewidywane jest na 19 lipca 2024 r. Pierwotnie zakładano, że prace będą ukończone w trzecim kwartale 2023 roku. Zobacz na zdjęciach z drona, jak aktualnie wygląda plac budowy.

Tak powstaje nowa nitka zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ

Chwilę temu z zapartym tchem fascynaci drogownictwa (i nie tylko) śledzili budowę tunelu pod górą Luboń Mały. Tymczasem stawianie obiektów na DK47 zapewnia równie spektakularne widoki. Przejdź do galerii i zobacz zdjęcia z drona:

Dwujezdniówką od Krakowa po Nowy Targ

Nowa zakopianka na odcinku Rdzawka - Nowy Targ przebiegać będzie w nowym śladzie. Inwestycja ta połączy Kraków z Nowym Targiem dwujezdniową drogą na całym przebiegu. W ramach prac przebudowane będą drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. Powstać mają także potężne obiekty drogowe:

  • 4 bezkolizyjne węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe),
  • 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady).

Obecnie zaawansowanie robót na budowanym 16-kilometrowym odcinku nowej zakopianki Rdzawka - Nowy Targ wynosi ok.  66 proc. Wykonywane są wykopy, nasypy, roboty bitumiczne, prace konstrukcyjne i wykończeniowe na obiektach mostowych. Jak wskazuje GDDKiA, zakończenie robót przewidywane jest na 19 lipca 2024 r. Pierwotnie zakładano, że prace będą ukończone w trzecim kwartale 2023 roku.

Umowę na realizację tego odcinka podpisano z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. we wrześniu 2018 roku. Wartość kontraktu brutto wynosi 972 395 739,72 zł.

Zakopianka od Krakowa po Podhale. Gdzie trwają roboty?

  • Trwają prace nad wyborem wariantu przebiegu ekspresowego połączenia S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Wytyczone korytarze przebiegu są analizowane i konsultowane z mieszkańcami. Większości jednak nie odpowiadają proponowane warianty przebiegu S7;
  • 28 września 2019 r. otwarto odcinek S7 Skomielna Biała - Chabówka;
  • Od końca listopada 2021 r. kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni odcinka S7 Lubień – Naprawa.
  • Do finiszu zmierza budowa ostatniego odcinka ekspresowej trasy S7 Naprawa – Skomielna-Biała. 2-kilometrowy tunel pod Luboniem Małym otwarty zostanie dla kierowców najprawdopodobniej w listopadzie. Ostatnio informowaliśmy, że GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm Voltar System (lider) i Wasko (partner). Umowa zakłada kompleksowe utrzymanie systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska