Lokalne marki, tworzone w formule browaru kontraktowego, będą nawiązywać do historii ziemi chrzanowskiej oraz tradycji browarniczych naszych okolic.
Stawiamy na najwyższą jakość złotego trunku. Nasze piwo warzone jest tradycyjną metodą z wyłącznie naturalnych składników, a proces fermentacji odbywa się w otwartych kadziach, co zapewnia wyjątkowy i niepowtarzalny smak. W przeciwieństwie do wielkich browarów koncernowych, gdzie piwo powstaje w kilkanaście dni, my zaproponujemy mieszkańcom trunek warzony jak dawniej, bez pośpiechu i naturalnie
- wyjaśnia Dawid Warchoł z Browaru Lokalnego.
Zobacz jak wyglądać będą piwa z Browaru Lokalnego
W grudniu na rynku pojawi się „Serce Trzebini”. Podstawowa wersja to klasyczny lager, czyli piwo dolnej fermentacji. To najpopularniejszy w Polsce gatunek piwa, potocznie nazywany „jasnym, pełnym”. Jego uzupełnieniem będzie piwo miodowe, czyli lager z dodatkiem naturalnego miodu wielokwiatowego. Jak podkreślają twórcy, nieprzypadkowo tę odmianę złotego trunku zaoferują właśnie pod trzebińską marką - gmina od lat słynie z tradycji pszczelarskich.
Do historii nawiązywać będzie również „Cabańskie”, czyli chrzanowskie piwo tradycyjne. Na jego etykiecie znajduje się legendarna lokomotywa PM 36 zwana „Piękną Polka” – wyprodukowany w Chrzanowie parowóz, który otrzymał główną nagrodę na paryskim Expo w 1937 r. Lokomotywa, która z powodu wybuchu II Wojny Światowej nigdy nie trafiła do masowej produkcji, stanowi jedno z największych przedwojennych osiągnięć polskiej myśli konstrukcyjnej. I tę historię przypomina Browar Lokalny, tworząc „Cabańskie” - oferowane jako pils – piwo o zwiększonej goryczce oparte o słód pilzneński oraz piwo pszeniczne, czyli orzeźwiający trunek górnej fermentacji.
Wchodzimy na rynek w niełatwym okresie, ale jesteśmy przekonani, że mieszkańcy ziemi chrzanowskiej docenią lokalne marki. Nie rywalizujemy z przemysłowymi koncernami piwnymi, czy dużymi browarami sprzedającymi piwo w całej Polsce, jak ten w pobliskim Tenczynku. Chcemy skupić się na lokalnym rynku – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, a pandemia i jej skutki nie pokrzyżują nam planów, planujemy stworzyć również piwo nawiązujące do tradycji górniczych, szczególnie tych libiąskich
- zdradza współtwórca Browaru Lokalnego, Dawid Warchoł.
Jeszcze przed Świętami do lokalnych sklepów w Trzebini i Chrzanowie trafią lager „Serce Trzebini” i jego miodowa odmiana. Z kolei pils sygnowany marką „Cabańskie” oraz pszeniczna odmiana tego trunku trafi na rynek na początku 2021 roku.
Lista lokalnych sklepów mających w ofercie nowe piwa będzie aktualizowana na Facebooku Browaru Lokalnego.
Czy wiesz, że?
Około 80 proc. polskiego rynku piwa podzielone jest pomiędzy trzy firmy należące do zagranicznych koncernów: Kompanię Piwowarską (właścicielem jest japońskie Asahi) – oferującą m.in. Tyskie czy Lecha, Grupę Żywiec (holenderski Heineken) – czyli producenta m.in. piwa Żywiec i Tatra oraz duński Carlsberg, mający w ofercie m.in. Okocim i Kasztelana. Kolejne 10% rynku piwa należy do polskiej firmy Van Pur (m.in. Łomża i Karpackie). Sprzedaż piw tradycyjnych, kraftowych i rzemieślniczych, w tym warzonych w formule browarów kontraktowych, szacuje się w Polsce na od 3,5 proc. do 5 proc., jednak przed pandemią ten segment rynku odnotowywał dynamiczne wzrosty sprzedaży rok do roku.
- Google Street View zrobiło wam zdjęcia w Wadowicach i każdy może je zobaczyć
- Sklepy w Oświęcimiu przed 50 laty. Najbardziej ulubione miejsca zakupów oświęcimian
- Najpiękniejsze dziewczyny z Olkusza na Instagramie
- Piłkarski SMS Oświęcim szansą na sportowy rozwój
- Są takie kamienice w Oświęcimiu, z których wieje grozą. To katastrofa!
- Cuda i cudeńka od sióstr klarysek. Kup od nich retro gadżet!
FLESZ - PiS utraci większość?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?