Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej z Oświęcimia na Słowację. Budowa kluczowego odcinka drogi S1 przez Beskid Żywiecki. Zobaczcie zdjęcia z drona i film

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Perspektywy dla kierowców z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego w związku z budową drogi ekspresowej S1 zapowiadają się obiecująco. Nie chodzi tylko o obwodnicę tego miasta, ale cały fragment trasy, którego budowa trwa w kilku miejscach. Szybko postępują pracę na jednym z kluczowych odcinków przecinającym Beskid Żywiecki.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na tę drogę czekają zmotoryzowani turyści z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, które zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka w Zwardoniu.

Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

- Bez wątpienia wielu zmotoryzowanych turystów Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego czeka na tę nową drogę. Już w tej chwili jest to dość popularny kierunek na Słowację, a pewnie będzie jeszcze bardziej, gdy powstanie trasa ekspresowa, z którą nasze miasto będzie miało przecież bezpośrednie połączenie obwodnicą - mówi Paweł Kram z Grupy Moto Galicja w Oświęcimiu.

Bardzo kosztowna inwestycja

Koszt budowy 8,5 kilometrowego odcinka Przybędza - Milówka szacowany jest na ponad 1 mld 378 mln zł. Obejmuje budowę m.in. dwóch tuneli o długości 830 i 1000 metrów, prawie kilometrowej estakady, siedmiu innych mostów i estakad oraz rozbudowę węzłów Przybędza i Milówka.
WIZUALIZACJA S1 NA ODCINKU PRZYBĘDZA - MILÓWKA
Materiał firmy TRAKT

Połączą je dwa rodzaje traktów. Jeden jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami oraz dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

- Będzie to bardzo malownicza trasa z pięknymi widokami - dodaje Paweł Kram.

Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Jej zakończenie jest przewidziane w III kwartale 2024 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska