Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Domowe sposoby na problemy ze snem. Te metody pomogą w walce z bezsennością. Wypróbuj lawendę i jogę. Potrafią zdziałać cuda!

Martyna Jaros
Martyna Jaros
Lawenda ma działania uspokajające i wyciszające, dzięki czemu odpręża i wspaniale relaksuje. W sypialni warto postawić doniczkę z tymi fioletowymi kwiatkami. Co więcej, spryskanie piżamy, pościeli, ramy łóżka lub dodanie niewielkiej ilości naturalnego olejku lawendowego do prania poszewki na kołdrę i poduszki, pomoże zasnąć. Aromat tego zioła łagodzi stres i pomaga się uspokoić, a z tych właściwości skorzysta osoba w każdym wieku, także niemowlęta i dzieci. Na kolejnych slajdach znajdziesz więcej porad związanych z bezsennością.
Lawenda ma działania uspokajające i wyciszające, dzięki czemu odpręża i wspaniale relaksuje. W sypialni warto postawić doniczkę z tymi fioletowymi kwiatkami. Co więcej, spryskanie piżamy, pościeli, ramy łóżka lub dodanie niewielkiej ilości naturalnego olejku lawendowego do prania poszewki na kołdrę i poduszki, pomoże zasnąć. Aromat tego zioła łagodzi stres i pomaga się uspokoić, a z tych właściwości skorzysta osoba w każdym wieku, także niemowlęta i dzieci. Na kolejnych slajdach znajdziesz więcej porad związanych z bezsennością. 123RF
Bezsenność potrafi bardzo wpływać na jakość życia, jednocześnie sprzyjając rozwojowi wielu chorób. Kiedy problemy ze snem zaczynają towarzyszyć nam na co dzień, w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na znalezieniu źródła problemu i jego usunięciu. Choć mogłoby się wydawać, że najprostszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po leki na bezsenność, jednak zaskakująco domowe sposoby okazują się wystarczające. Zobacz, co robić, aby spokojnie i szybko zasnąć, a rano wstać rześkim i pełnym energii. Postaw na zmianę nawyków, zioła i ruch.

Spis treści

Czym jest bezsenność i jakie są skutki tego zaburzenia?

Bezsenność to zaburzenie snu, które wbrew pozorom nie odnosi się wyłącznie do kłopotów z zasypianiem. Dotyczy także trudności w utrzymaniu ciągłości snu, co objawia się częstym wybudzaniem w ciągu nocy, a także niemożnością ponownego zaśnięcia. O bezsenności mowa również w przypadku bardzo wczesnego wybudzania się rano, nawet kilka godzin przed ustawionym budzikiem. Taka sytuacja powoduje, że pojawia się i rośnie tzw. dług snu. Niestety, jego zaburzenia często zwiastują poważne choroby, np. depresję, schorzenia neurologiczne i neuroimmunologiczne. Prowadzą także do rozwoju kolejnych.

Zobacz także: Jeśli, nie możesz spać, możesz mieć problemy z pamięcią, uczeniem się i koncentracją

Po nocy pozbawionej snu pojawiają się nieprzyjemne konsekwencje niewyspania. To. m.in. zmęczenie, senność w ciągu dnia oraz większa ochota na słodycze, które mają dodać energii. Towarzyszą im pogorszone samopoczucie, drażliwość, mniejsza wydajność w pracy lub szkole, a także brak motywacji do działania. Wystąpić mogą uciążliwe bóle głowy, a ponadto zaburzenia pracy układu przewodu pokarmowego objawiające się najczęściej zaparciami.

Przeczytaj również:

Najczęstsze przyczyny bezsenności i niewyspania. Na co zwrócić uwagę?

Przyczynę bezsenności w wielu przypadkach łatwo zidentyfikować. Wiąże się bowiem z konkretnym problemem lub wzbudzającym wiele emocji wydarzeniem, jak np. ślub, zmiana lub utrata pracy czy przyjście na świat dziecka. Powodem występowania zaburzeń snu mogą być także pewne utrwalone nawyki, jak chodzenie spać późnym wieczorem lub praca zmianowa. W okresie infekcji oddechowych i alergii często są to natomiast problemy z oddychaniem.

Czym zastąpić leki na bezsenność? Wypróbuj domowe sposoby

Ponieważ stosowanie leków na sen wydawanych na receptę nie jest polecane na dłuższą metę, warto poznać bezpieczne domowe sposoby na bezsenność, które pomogą się wyciszyć i spokojnie zasnąć. Polecamy ich aż dziesięć!

Zobacz również: Chcesz zadbać o zdrowie mózgu? Umyj zęby. Próchnica, zepsute zęby i zły stan zdrowia jamy ustnej pogarszają funkcje poznawcze mózgu

Warto jednak pamiętać, że nie istnieje cudowny sposób na bezsenność i jeśli wypróbowane metody nie dadzą efektów, należy udać się do specjalisty. Najlepiej zacząć od lekarza rodzinnego, który oceni, czy nie dolega nam od strony fizycznej problem, który może powodować problemy ze snem (np. niewydolność serca, nadciśnienie tętnicze, problemy z tarczycą). Jeśli przyczyny somatyczne zostaną wykluczone, o pomoc trzeba zwrócić się do psychologa lub psychiatry.

Bądź zawsze w formie

Materiały promocyjne partnera
Dodaj firmę
Logo firmy Główny Inspektorat Sanitarny
Warszawa, Targowa 65
Autopromocja
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Konopia spowalnia raka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Domowe sposoby na problemy ze snem. Te metody pomogą w walce z bezsennością. Wypróbuj lawendę i jogę. Potrafią zdziałać cuda! - Strona Zdrowia

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska