Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia na trzy kolejki przed końcem zmagań zapewniła sobie utrzymanie w Orlenie Baskecie Lidze. Żółto-niebiescy nauczyli się bardzo dużo. Cenne doświadczenie zyskali młodzi polscy koszykarze, którzy są dopiero na początku swoich profesjonalnych karier. Od trenerów mogli liczyć na minuty na parkietach. Wychodziło im to z różnym skutkiem, ale efekt został osiągnięty, bo w meczach o stawkę nauka koszykarskiego rzemiosła jest najbardziej efektywna.
Co ciekawe, żółto-niebiescy dali się poznać nie tylko jako sportowcy ukierunkowani na wynik ligowy. Chętnie włączali się do licznych akcji społecznych. Klub podejmował działania związane z propagowaniem zdrowego stylu życia, szkolenia młodych sportowców, czy pomagania słabszym, w tym bezdomnym zwierzętom.
Dobroczynne projekty
To właśnie z chęci pomagania powstał projekt „Nakarm psiaka, zgarnij kwiatka”. Czytelnicy „Dziennika Bałtyckiego”, włączając się w pomysł Krajowej Grupy Spożywczej Arki, będą mogli pomóc pensjonariuszom schroniska OTOZ Animals „Ciapkowo”. Akcja - poza pomocą doraźną w postaci przekazania rzeczy potrzebnych do codziennego funkcjonowania placówki - ma także na celu propagowanie świadomej adopcji. Dlatego poza samą zbiórką gdynianie (i nie tylko) zainteresowani adopcją będą mogli spotkać się z przedstawicielami schroniska oraz bezpłatnie skonsultować się z behawiorystami. A oni wytłumaczą, jak wprowadza się takiego zwierzaka do nowego domu. Los zwierząt jest bardzo bliski gdyńskim koszykarzom, więc zawodnicy są bardzo zaangażowani w projekt.
Nie jest to pierwsze takie działanie pozaboiskowe. W listopadzie 2023 roku podczas akcji „Tak dla jaj” koszykarze z Gdyni zachęcali mężczyzn do profilaktyki jąder. Sportowcy promowali zdrowy tryb życia, wskazując że codzienna dieta i aktywność fizyczna to nie wszystko. Przypominali, że profilaktyka jest ważną częścią istotnych nawyków i czynności.
- Nasz zespół, Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia, stawia w tym roku na działania prospołeczne - mówi Mateusz Żołnierewicz, dyrektor ds. sportu gdyńskiego klubu. - Chcemy wykorzystać nasze klubowe zasięgi do kreowania dobrych wzorców. Dzięki doskonałej współpracy ze sponsorem tytularnym Krajową Grupą Spożywczą, właścicielem marki Polski Cukier, często wspieramy fundacje i stowarzyszenia z Gdyni i okolic. Tym razem chcemy zrobić coś dobrego dla zwierząt i na nich skupić uwagę lokalnej społeczności. OTOZ Animals to niesamowita organizacja, która regularnie ratuje m.in. psy i koty. Chcemy wspomóc ich działania i dostarczyć tych najpotrzebniejszych rzeczy do codziennej pracy. Wiemy, że nasi kibice i przyjaciele klubu za każdym razem chętnie wspierają różnego rodzaju zbiórki czy akcje charytatywne dla zwierząt. Z tego względu zdecydowaliśmy się zorganizować coś, co będzie miało jeszcze większy zasięg, a co za tym idzie przyniesie większe korzyści psiakom.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?