Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Idzie zwariować - to już trzecia zmiana na 29 Listopada

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Anna Kaczmarz / Polska Press
Od 30 czerwca rozbiórka wiaduktu kolejowego na linii nr 95 wejdzie w kolejny etap. Spowoduje to zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku al. 29 Listopada. Od 30 czerwca od godz. 7 do 22 lipca do godz. 17 zostanie wprowadzona kolejna czasowa zmiana organizacji w rejonie wiaduktu kolejowego LK95 zlokalizowanego przy skrzyżowaniu ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i al. 29 Listopada. Z ruchu wyłączona będzie jezdnia po stronie wschodniej (kierunek Warszawa). To już kolejna zmiana, jedna weszła 22 czerwca, trzecia czeka nas 27 czerwca.

Od 30 czerwca ruch samochodowy w stronę centrum zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną tymczasową drogę po zachodniej stronie al. 29 Listopada (pod wiaduktem). Natomiast ruch w kierunku granicy miasta zostanie przerzucony na istniejący pas ruchu w kierunku centrum.

Dla pieszych wyznaczony będzie korytarz po wschodniej stronie al. 29 Listopada (na czas wyburzenia zapewnione tam będzie kierowanie ruchem pieszych przez uprawnionych pracowników).

Przypomnijmy: prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po 2 pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort akustyczny mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji zadania arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

FLESZ - To koniec pracy zdalnej? Firmy chcą powrotu do biur

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska