Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Linie tramwajowe, parki, obiekty sportowe... Co można byłoby wybudować w mieście za pieniądze na Trasę Łagiewnicką

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Fot. Konrad Kozłowski. Wizualizacje: Trasa Łagiewnicka, Lewicki&Łatak, ZZM, Estudio Lamela
Mocno zaawansowana jest budowa Trasy Łagiewnickiej. To najdroższa inwestycja drogowa w mieście. Gmina ma zapłacić za nią 802 mln zł, ale wykonawca prowadzi negocjacje ze spółką Trasa Łagiewnicka w sprawie dodatkowych kosztów w kwocie 28 mln zł netto (ok. 34 mln zł brutto). Trzeba jednak pamiętać, że ze spłatą kredytów budowa Trasy Łagiewnickiej pochłonie ok. 1,2-1,3 mld zł. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jakie inne inwestycje można byłoby zrealizować za takie pieniądze.

WIDEO: Krótki wywiad

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r. Jej zakończenie planowane jest w grudniu 2021 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Linie tramwajowe, parki, obiekty sportowe... Co można byłoby wybudować w mieście za pieniądze na Trasę Łagiewnicką - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska