Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy most kolejowy niemal gotowy, kolejny etap inwestycji [ZDJĘCIA]

pb
W miejsce obecnego mostu na Wiśle przerzucone będą trzy przeprawy, na których łącznie będą działać cztery tory.
W miejsce obecnego mostu na Wiśle przerzucone będą trzy przeprawy, na których łącznie będą działać cztery tory. PKP PLK
Trwająca przebudowa linii kolejowej w Krakowie jest obecnie największą inwestycją, a dokładniej kilkoma prowadzonymi równocześnie inwestycjami, w Krakowie. Najbardziej efektowną jest budowa nowych mostów kolejowych na Wiśle, które będą wyglądać tak jak prezentujemy na powyższej wizualizacji. Na jakim obecnie etapie są prace? Zobacz postęp praca na zdjęciach!

Nowa przeprawa kolejowa będzie de facto trzema osobnymi, sąsiadującymi ze sobą mostami. Pierwszy z nich, po których przebiegać będzie wkrótce nowy tor stoi już samodzielnie. Budowlańcy rozpoczęli także pierwsze prace przy wznoszeniu jego "bliźniaka" z drugiej strony strony starego mostu.

Dotychczasowa przeprawa po przełożeniu ruchu pociągów zostanie rozebrana. Przęsła mostu zostaną wykorzystane do budowy mostów nad Sanem na Podkarpaciu oraz pod Częstochową. W miejsce dotychczasowego mostu powstanie przeprawa, która będzie największa spośród trzech konstrukcji. Co ważne, istniejące obecnie podpory w Wiśle zostaną także rozebrane.

– Wykorzystujemy materiały demontowane na modernizowanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów trafiają na trasy o mniejszych wymaganiach technicznych. Takie rozwiązania stosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., to racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Trzy nowoczesne przeprawy nad rzeką zastąpią obecny most. Dwa dodatkowe tory usprawnią podróże, pociągi pojadą częściej i szybciej (do 100 km/h). Główne prace budowlane na linii średnicowej zakończą się w 2020 roku. Wartość inwestycji to niemal 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska