Kraków. Problemy z budową kładki Kazimierz - Ludwinów

  • Dziennik Polski

Piotr Tymczak

Negatywną opinię dla budowy kładki Kazimierz - Ludwinów wydał Narodowy Instytut Dziedzictwa - instytucja podległa Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 Wizualizacja: Biuro Projektów Lewicki Łatak

Zdaniem Narodowego Instytutu Dziedzictwa budowa kładki Kazimierz - Ludwinów w obecnej formie jest niewskazana i miałaby negatywny wpływ na wartość historyczną zabytkowego centrum Krakowa.

- Wnioskodawcą opinii był wojewódzki konserwator zabytków – ta sama instytucja, która na wiosnę wydała pozytywne uzgodnienie dla kładki w takim kształcie - podkreśla Jan Machowski, rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich, gminnej jednostki odpowiedzialnej za budowę kładki.

W ZIM nadal jednak liczą na zgodę władz konserwatorskich i uzyskanie pozwolenia na budowę - wniosek w tej sprawie został złożony przez projektanta działającego na zlecenie ZIM.

- Przetarg chcemy ogłosić zaraz po tym jak uzyskamy pozwolenie na budowę – mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku - informuje Jan Machowski.

Kładka ma mieć formę sinusoidy. W urzędzie liczą, że stanie się współczesną ikoną architektoniczną miasta - z jej szczytu ma się rozpościerać piękny widok na Kraków.

Zgodnie z aktualnym wieloletnim planem finansowym miasta, finansowanie tej inwestycji ma być rozłożone na trzy lata. - Ponieważ prace nad budżetem na przyszły rok i WPF na kolejne lata dopiero się rozpoczęły, a dokumenty te przyjmie Rada Miasta pod koniec roku, trudno powiedzieć, obecnie, jak zostanie zapisane finansowanie tego zadania i jaka kwota zostanie wpisana - wyjaśnia Jan Machowski.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

17.02.2019, 11:49

To miejsce jest bardzo trafione ! A na Salwatorze to może być jako kolejna kładka.

14.10.2018, 14:10

Szanowni Państwo, mówicie o postępie,o konieczności przepraw,super, ale dlaczego z okazji tej inwestycji przycinać drzewa,zabierać teren zielony,betonować najazdami rowerowymi piękny rejon spacerowy, mówi się o konieczności zaprzestania zabudowywania miasta,o dbaniu o zieleń a tu projekt niszczący piękny teren zielony,dlaczego nie zbudować kładki na kształt ,,Bernatki", bezinwazyjnej,nie zabierającej zieleni, ta negatywna decyzja nie jest wstrzymywaniem postępu tylko raczej zatrzymaniem niszczenia pięknego zielonego terenu,na którym każdemu powinno zależeć...Taki projekt może sprawić,że teren negatywnie się zmieni....szkoda tego terenu,zielonego pięknego miejsca!

14.10.2018, 08:00

O jakim rozwoju mowa?

14.10.2018, 01:13

Jak zwykle zapyziałe kołtuny stoją na drodze postępu i wygody zwykłego człowieka. Miasto w ich wizji nie ma służyć mieszkańcom, tylko, no właśnie, komu ? Folderom reklamowym? Turystom zostawiającym eurosy ?

13.10.2018, 20:43

Kładka w tym miejscu niszczy widok na Skałkę od strony ujścia Wilgi do Wisły. Kto chce zapaskudzić to miejsce kładką ?

13.10.2018, 13:39

Gdyby ogarnął temat kiedy trzeba, czyli dziesięć lat temu, to problemu by nie było, bo inne były uwarunkowania i bulwary nie były jeszcze na liście zabytków. A tak to teraz PiSiory użerają się z JM.
Czas na Łukasza Gibałę. Młodego i energicznego prezydenta, który da Krakowowi rozwojowego kopa

13.10.2018, 12:54

Ktoś z obozu rządzącego chce dokopać Majchrowskiemu? Nie żebym lubił obecnego prezia, ale jednak... Nie ma merytorycznych przesłanek by nie budować tego mostu. Konserwator nie może wyhamowywać rozwoju miasta.

13.10.2018, 10:37

Kładka powinna być na wysokości Salwatora i łączyć z Dębnikami. To ma sens i logiczne uzasadnienie. A nie po ok. 200m od jednego i drugiego mostu.

13.10.2018, 10:32

Ludzie grzecznie czekają kilkanaście lat a teraz to i kilkanaście tysięcy. Kolej się zgodziła w już 2015 roku. Ten sam Radny Komarewicz kilka razy występował w sprowadzonej przez siebie telewizji. Obiecywał że będzie rozmawiał, interweniował i co i nic. A to zorganizowana ekipa interesów Pana Profesora z PZPR

13.10.2018, 08:40

Takie uzgodnienia powinny być chyba robione na wstępnym etapie projektowania. Projekt takie kładki jest zbyt kosztowny na takie postępowanie.

13.10.2018, 08:05

to co powiedza ludwinowskie ku... He ?

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3