- Według najświeższych informacji od wykonawcy, na budowie odczuwalne są pierwsze problemy wywołane koronawirusem. Na plac budowy nie dotarł zamówiony we Włoszech transport płyt porfirowych, przeznaczonych na nawierzchnie chodników. Osłabiony został również potencjał osobowy wykonawcy - część pracowników z Ukrainy opuściła Polskę, część pracowników wykonawcy i jego podwykonawców przebywa na opiece nad dziećmi oraz zwolnieniach lekarskich. Nie mamy wiedzy, aby któryś z nich był hospitalizowany w związku z COVID-19 - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Mimo tych przeciwności wykonawca kontynuuje prace, starając się minimalizować opóźnienia względem przedstawionego harmonogramu prac. Obecnie trwa układanie rozjazdów na skrzyżowaniu Dietla i Stradom, układanie płyt torowiska.
Krakowscy przedsiębiorcy protestowali w samochodach. Interwe...
Czy problemy wpłyną na zmianę harmonogramu inwestycji? - Zbyt wcześnie na to, by mówić o zmianach w harmonogramie - wykonawca sygnalizuje, że jeśli sytuacja się pogorszy to planowane przywrócenie tramwajów na Stradom może się przesunąć z początku na połowę maja - wyjaśniają w ZDMK.
Przebudowa ul. Krakowskiej wraz z modernizacją mostu Piłsudskiego rozpoczęła się rok temu. Początkowo planowano jej zakończenie na koniec stycznia tego roku, ale z powodu odkryć archeologicznych inwestycja się opóźniła. Niedawno urzędnicy przedstawili nowy harmonogram, według którego na początku maja zaplanowano uruchomieniu połączenia tramwajowego ul. Dietla z ul. Stradom. Następnie od początku lipca przywrócony ma zostać ruch na całej ul. Krakowskiej wraz z oddaniem do użytku mostu im. Józefa Piłsudskiego.
W ZDMK w wariancie optymistycznym planuje się zakończenie całego remontu ul. Krakowskiej pod koniec wakacji. W planie tym nie brano jednak pod uwagę ewentualnego wpływu obecnej epidemii na postępy prowadzonych prac.
