Kraków: rozpoczynają się konsultacje w sprawie tramwaju na Górkę Narodową [PLAN]

Marcin KarkoszaZaktualizowano 
W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie planowanej budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej Zachód oraz budowy estakady dla linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w ciągu ulicy Opolskiej. Znane są już terminy spotkań z mieszkańcami.

Podczas spotkań zaprezentowana zostanie wielobranżowa koncepcja.


Spotkania konsultacje odbędą się od godziny 18:00 w dniach:

  • 24.03.2014r dla Mieszkańców os. Krowodrza Górka w Gimnazjum nr 12 ul. Kluczborska 3
  • 25.03.2014r dla Mieszkańców os. Prądnik Biały Zachód w Szkole Podstawowej Nr 58 ul. Pigonia 2a
  • 26.03.2014r dla Mieszkańców Górka Narodowa Prądnik Wschód w Gimnazjum nr 13 ul. Mackiewicza 13

Opracowana koncepcja budowy linii tramwajowej oś. Krowodrza Górka – Górka Narodowa Zachód oraz budowa linii tramwajowej KST – estakada w ciągu ulicy Opolskiej wyłożona zostanie również do wglądu w siedzibie Rady Dzielnicy IV przy ul. Białoprądnickiej 3 w dniach 1,2,3 kwietnia 2014r godzinach 18:00 – 20:00 w tym samym terminie odbędą się dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta.


Wnioski, uwagi dotyczące przedsięwzięcia w formie pisemnej Mieszkańcy będą mogli składać na adres Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ul. Centralna 53 31-596 Kraków bądź w formie elektronicznej na adres ns@zikit.krakow.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne – tramwaj Krowodrza" w terminie do dnia 11.04.2014r.

OPIS PLANOWANEJ INWESTYCJI
Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4,6 km.

W ramach inwestycji planuje się podział na następujące odcinki:
Odcinek I - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych (rejon ul. Bociana) o długości ok. 3,0 km
  • Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza.
  • Dostosowanie istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka do nowoprojektowanego układu szynowo - drogowego i pieszego.
  • Układ drogowy od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej.
  • Budowę skrzyżowania projektowanej linii tramwajowej z ul. Opolską i związanego z nią układu drogowego w poziomie -1.
  • Rozbudowę ul. Pachońskiego do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową.
  • Rozbudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
  • Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride", w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
  • Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.
  • Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.

Odcinek II - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1,6km
  • Pętlę tramwajowo – autobusową Górka Narodowa Zachód w rejonie Al., 29 Listopada wraz z terminalem.
  • Terminal będzie zadaszony i wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia, sprzedaż biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących pojazdy oraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zapewni dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).
  • Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride" przy pętli końcowej Górka Narodowa Zachód.
  • Przecięcie się linii tramwajowej z linią PKP następuje bezkolizyjnie z wykorzystaniem wysokiego nasypu pod linią kolejową.
  • Oświetlenie nowych ciągów komunikacyjnych.

Wszystkie przystanki na trasie linii tramwajowej zostaną wyposażone w wiaty przystankowe, tablice informacji pasażerskiej oraz dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp). Skrzyżowania na trasie układu komunikacyjnego będą objęte systemem obszarowego sterowania ruchem.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Kraków: rozpoczynają się konsultacje w sprawie tramwaju na Górkę Narodową [PLAN] - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
F
F.

wybudowanie kawałka drogi za kilkadziesiąt milionów zł, której funkcję pełni ul. Prądnicka i Krowoderskich Zuchów, dodatkowo przez środek osiedla to naprawdę fantastyczny pomysł. Gratulacje dla genialnych urzędników, fundujących ludziom życie w smrodzie spalin i hałasie. Namiastkę zieleni pomiędzy dr Twardego i Krowodrza Górka bezwzględnie zlikwidować, bo po cóż komu zieleń w mieście...

zgłoś
F
F.

wybudowanie kawałka drogi za kilkadziesiąt milionów zł, której funkcję pełni ul. Prądnicka i Krowoderskich Zuchów, dodatkowo przez środek osiedla to naprawdę fantastyczny pomysł. Gratulacje dla genialnych urzędników, fundujących ludziom życie w smrodzie spalin i hałasie. Namiastkę zieleni pomiędzy dr Twardego i Krowodrza Górka bezwzględnie zlikwidować, bo po cóż komu zieleń w mieście...

zgłoś
s
s.

Wygląda, że pod pretekstem linii tramwajowej ktoś chce upchać kawał jakiejś trasy która nikomu nie jest potrzebna. Zamiast w sensownych kosztach i bez utrudnień przeprowadzić tramwaj nad Opolską i potokiem jakimś wiaduktem, chcą całą Opolską wpuszczać w tunel, paraliżując kompletnie ruch przez północ Krakowa na kolejny rok czy dwa!

To, jak przebiega linia tramwajowa na większości trasy (nad koncówką można się zastanowić, Starostwo, czy np. Prądnik Czerwony) jest w większości w porządku ale zamiast wyprowadzać ruch samochodowy z centrum przez tramwaj i Park&Ride wtłaczamy go tam budując nową potężną drogę dublującą funkcję Prądnickiej, i przy okazji totalnie paraliżujemy Opolską przez budowę tunelu.

Linia tramwajowa - tak. Ale tej hydrze o nazwie "Trasa Wolbromska" łeb trzeba ukręcić.

zgłoś
M
Michał

To w takim razie pole popisu zostaje dla Zielonek i Węgrzc. Niech tam mieszkający ludzie, którzy pracują w Krakowie sobie tę linię sfinansują.

zgłoś
f
fik

wybory już nie długo , trzeba załatwić "kolesiom" kaskę do dojenia na kilka lat, to się spieszą

zgłoś
g
gniewko_syn_ryba

panie redaktorze ?... To coś między kółkami od woza ?...

zgłoś
j
jan

Linia tramwajowa powinna dochodzić aż do Wegrzc. Tam gdzie starostwo powiatowe. Powinna być też "odnoga" w okolicy Pachonskiego do Zielonek. Tam powinny być parkingi P&R. Po co to wszystko ma się kisić już w terenie mocno zurbanizowanym. Jak robić to przyszłosciowo i z efektem. A nie tam półśrodki.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3