Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. U pracownika hipermarketu w Galerii Krakowskiej stwierdzono koronawirusa. Co z dezynfekcją? Mamy nowe informacje

Małgorzata Mrowiec
Małgorzata Mrowiec
- W Galerii Krakowskiej w sklepie Carrefour został potwierdzony przypadek zakażenia koronawirusem - zaalarmował nas w sobotę nasz Czytelnik. Zaapelował też: - Proszę ostrzec ludzi, aby nie robili tam zakupów, póki czegoś z tym nie zrobią! Sklep jest normalnie otwarty, a dezynfekcja nie zrobiona. Zwróciliśmy się do biura prasowego sieci Carrefour. Potwierdza ono informację o zakażonym pracowniku. Uzyskaliśmy też kolejne informacje. M.in. wiadomo, że osoba ta w ostatnich dniach była nieobecna w pracy.

FLESZ - Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek

W przesłanym nam w sobotę stanowisku Carrefour Polska poinformował, że po otrzymaniu zawiadomienia od Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie dotyczącej stwierdzenia zakażenia koronawirusem SARS–CoV-2 u jednego z pracowników sklepu przy ul. Pawiej 5 w Krakowie (czyli właśnie w Galerii Krakowskiej), natychmiast wdrożono "niezbędne procedury wewnętrzne w zakresie bezpieczeństwa pracowników i klientów". Podano, że dokonana została już m.in. wstępna dezynfekcja sklepu.

Staraliśmy się uzyskać więcej szczegółów. Mamy już odpowiedź, przy czym Carrefour niestety nie odpowiedział chociażby, w jakim charakterze zatrudniony jest w sklepie pracownik, u którego potwierdzono zakażenie koronawirusem.

Wiemy natomiast więcej o przebiegu wydarzeń, reakcji sklepu na wiadomość o zakażeniu. Jak relacjonuje Carrefour Polska, natychmiast po otrzymaniu informacji o zakażonym pracowniku, w piątek wieczorem, zostały podjęte "wszelkie niezbędne w takiej sytuacji działania", w tym zostały zidentyfikowane i zweryfikowane okoliczności tej sprawy. Okazało się, że pracownik ten był w ostatnich dniach nieobecny.

"Dlatego jeszcze w piątek w nocy zostało sprawdzone, z kim kontaktował się on w ostatnim czasie swojej pracy i wszystkie te informacje zostały przekazane do właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, wraz ze szczegółową listą pracowników oraz listą podjętych działań prewencyjnych" - przekazuje sieć handlowa.

Z nadesłanej informacji dowiadujemy się ponadto, że również jeszcze w piątek została wdrożona wewnętrzna procedura kryzysowa, zgodnie z którą dokonano dezynfekcji sklepu oraz dostosowano grafiki pracy, tak by obejmowały jedynie pracowników, którzy nie mieli kontaktu z osobą zakażoną. W tym celu, dodatkowo zostały przeanalizowane nagrania z monitoringu, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo w tym zakresie.

Carrefour informuje, że prace dezynfekcyjne w jego sklepie w Galerii Krakowskiej zostały wykonane w sobotę we wczesnych godzinach porannych, dlatego też sklep został otwarty z półtoragodzinnym opóźnieniem, o godz. 8 rano. "Po to aby zapewnić pełne bezpieczeństwo dla naszych klientów i pracowników" - jak podkreśla sieć.

Carrefour Polska dodaje, że w celu minimalizacji ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, niezależnie od wdrożenia przewidzianych prawem działań, w sklepach Carrefour zamontowane są przykasowe ekrany z pleksi, zabezpieczające klientów i kasjerów. Przy stanowiskach kasowych oraz ladach obsługiwanych przez pracowników wyklejone są odpowiednie linie ułatwiające utrzymanie odpowiedniego odstępu pomiędzy klientami, a także między klientem i obsługującym. Wszyscy pracownicy Carrefour są wyposażeni w rękawiczki lub płyn dezynfekujący oraz mają możliwość pracy w maseczkach lub przyłbicach z ochronną szybką. Systematycznie dezynfekowane są kasy, wagi i lady. Dla pracowników, którzy w tej wyjątkowej sytuacji mogą potrzebować profesjonalnego wsparcia, uruchomiona została zewnętrzna telefoniczna pomoc psychologiczna. 

"Przekazaliśmy wszystkie niezbędne informacje do Powiatowego Inspektora Sanitarnego i obecnie oczekujemy na dalsze wytyczne.
Niezależnie od tego, w najbliższym czasie przeprowadzona zostanie również dezynfekcja sklepu przez profesjonalną firmę zewnętrzną" - taka informacja znalazła się z kolei we wcześniejszym oficjalnym stanowisku sieci.

Przedstawiciele Carrefoura podkreślili również, że firma pozostaje w kontakcie z rodziną chorego, aby udzielić niezbędnego wsparcia.

Pod wieczór w sobotę otrzymaliśmy jeszcze komunikat dyrekcji Galerii Krakowskiej, która pisze: "w związku z potwierdzeniem zarażenia koronawirusem u jednego z pracowników Carrefoura w Galerii Krakowskiej, wdrożyliśmy odpowiednie procedury. Jesteśmy w ścisłym kontakcie z służbami sanitarnymi. Sklep został zamknięty i jest przeprowadzana dezynfekcja".

Każde pobranie krwi, badanie parametrów wymaga od pracowników odpowiedniego ubrania

Koronawirus w Krakowie. Tutaj walczą o zdrowie najmłodszych....

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska