Przypomnijmy, że tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu autobusu przez telefon (pod nr. 800 54 17 17, gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 12 254 17 17, z tel. komórkowych). To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce, gdzie ma pojawić się autobus i dokąd ma go zawieźć (tele-bus kursuje na terenie Płaszowa, Rybitw i Podwierzbia).
Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. Zachowują ważność także okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 123, 125, 127, 158, 185, 221.
W tym miesiąciu tele-bus obchodzi dokładnie pięć lat funkcjonowania. Z każdym rokiem jego popularność rośnie. Do tej pory z jego usług skorzystało już ponad 100 tys. osób! Dziennie tele-busa zamawia ponad 50 pasażerów. Teraz ta liczba na pewno znów wzrośnie. - Wydłużenie czasu kursowania tego busa spowoduje, że szczególnie rano, gdy wiele osób dojeżdża do pracy na godz. 7, będzie mogło zamówić sobie kurs. Ja na pewno będę teraz korzystał z takiej możliwości, szczególnie, że będzie się on zatrzymywał na nowym przystanku pod nazwą "Śliwiaka Zakłady", czyli w pobliżu mojej pracy - mówi Jagoda Krzyżnowska, mieszkanka Płaszowa.
W MPK przypominają również, że zamówienia można składać codziennie w godzinach 7-21. Kursy, które mają być wykonane przed godziną 7, należy zgłaszać najpóźniej dnia poprzedniego, natomiast kursy po godzinie 21.30 trzeba zgłaszać do godziny 21 danego dnia.
Lista przystanków tele-busa dostępna jest na stronie www.mpk.krakow.pl.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!