Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krośniewice: Obwodnicą wreszcie można jechać

Dorota Grąbczewska
Obwodnica Krośniewic została oficjalnie otwarta, gdy goście odstawili zapory
Obwodnica Krośniewic została oficjalnie otwarta, gdy goście odstawili zapory Dorota Grąbczewska
Inwestycja kosztowała 165 mln złotych. Tiry już będą hałasować ludziom pod ich oknami.

Obwodnica Krośniewic została wreszcie otwarta. Zapory uroczyście usunęli m.in. Zbigniew Paliński, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (inwestor), Radosław Stępień, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Marek Kalinowicz, prezes Erbedim z Piotrkowa Trybunalskiego (główny wykonawca) i Barbara Herman, burmistrz Krośniewic. Drogę poświęcił biskup łowicki Andrzej Dziuba. - Niech dzieło ludzi służy ludziom, którzy na święta będą jechać, by mogli bezpiecznie zbliżyć się do siebie - mówił biskup łowicki.

Inwestycja została wybudowana w ekspresowym tempie. W grudniu 2008 roku inwestor, czyli GDDKiA, podpisał umowę z wykonawcą - konsorcjum, którego liderem był Erbedim.

- To dla mieszkańców jak i dla kierowców ważny dzień - mówił Zbigniew Paliński, zastępca dyrektora GDDKiA. - Dla kierowców jadących przez Krośniewice w stronę Gdańska, skończy się wreszcie horror stania w korkach pod Krośniewicami.

W ciągu doby przez Krośniewice przejeżdża ok. 35 tys. pojazdów. Taka jest średnia roczna. W czasie wakacji ruch jest znacznie większy i dochodzi do 40 tys. pojazdów na 24 godziny. Teraz większość ruchu tranzytowego przejmie obwodnica.

- Najważniejsze, że tiry przestaną wreszcie jeździć pod oknami naszych mieszkań - mówi Julita Pawłowska z Krośniewic. - Nie będzie smrodu spalin i hałasu, a ściany domów nie będą pękać.
W trakcie realizacji inwestycji okazało się, że zapomniano o przejściach dla pieszych i o lokalnych drogach dla okolicznych mieszkańców, którzy musieliby pokonywać po kilka kilometrów więcej, aby dostać się do miasta. Dzięki staraniom i zdecydowanej postawie burmistrza Barbary Herman, udało się uwzględnić postulaty mieszkańców.

- Na obwodnicy, w Morawcach, wykonano przejście dla pieszych (do końca lutego mają być zamontowane tam światła - przyp. red) - mówi burmistrz Krośniewic. - Zostawiono nam drogę techniczną, która będzie zamieniona na ciąg pieszo-rowerowy. Wraz z chodnikiem w Kajewie została położona nowa nakładka bitumiczna na istniejącej drodze, która będzie służyć ruchowi lokalnemu na długości ok. 1650 m. Wykonawca poprawił też część dróg zniszczonych w trakcie robót.

O budowę trasy obwodowej wokół Krośniewic mieszkańcy zabiegali od wielu lat. Wybudowano ją w ekspresowym tempie, w ciągu roku.

Obwodnica długości ok. 7 km, która w trzech czwartych otacza Krośniewice, kosztowała 165 mln zł. Koszt dodatkowych robót uwzględniających m.in. postulaty władz i mieszkańców to 5 mln zł.
Obwodnica ma status drogi głównej ruchu przyspieszonego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki