Już za tydzień mogą przestać kursować z Krakowa tanie pociągi do Łodzi, Wrocławia i Zakopanego. Nie wiadomo, czy Przewozy Regionalne nie zostaną zmuszone do likwidacji taboru na trasie Kraków - Warszawa. W Małopolsce dziennie Przewozy Regionalne wypuszczają na trasę 235 pociągów.
- Nadal prowadzimy rozmowy z PKP PLK. Na razie nic się nie zmienia w naszych rozkładach jazdy i mogę zapewnić, że nie zmieni się na pewno w ciągu najbliższego tygodnia- uspokaja Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
Poszło o pieniądze (ok. 300 mln), jakie Przewozy muszą zapłacić PKP PLK za użytkowanie infrastruktury kolejowej . Szansą na pozostawienie pociągów jest spłata zadłużenia. - Kilka dni temu spłaciliśmy część zaległości. Zamierzamy dokonać następnego przelewu - zapewnia Olszewski.
Kłopoty ma również PKP InterCity. Choć dług spółki nie jest tak wielki jak Przewozów, to i tak 4 maja otrzyma od PKP PLK listę pociągów "do wycięcia". - Rzeczywiście, wszczęliśmy taką procedurę wobec InterCity - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Nie widzimy powodów, dla których nasza spółka miałaby kredytować przewoźników - dodaje.
W biurze prasowym PKP InterCity dowiedzieliśmy się, że spółka zamierza szybko uregulować dług wobec PKP PLK.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?