https://gazetakrakowska.pl
reklama
Głosowanie zakończone
Plebiscyt: PLEBISCYT EDUKACYJNY 2024

Nauczyciel Akademicki Roku


Zanim nieco przybliżę Państwu swoją sylwetkę, pragnę na wstępie podziękować Studentom za nominowanie mojej osoby do Plebiscytu Edukacyjnego. Nie ukrywam, że jest to dla mnie niesamowity zaszczyt i wyróżnienie, a także niejako potwierdzenie, że moja praca i zaangażowanie zostały dostrzeżone i docenione. To motywuje do nieustawania w wysiłkach wkładanych w proces edukacyjny. Dziękuję!

Z wykształcenia jestem pedagożką specjalną, surdopedagożką, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, terapeutką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także dyplomowaną lektorką polskiego języka migowego (PJM).

Pracę naukowo-dydaktyczną na stanowisku asystenta w Instytucie Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie łączyłam do niedawna z praktyką terapeutyczną, realizując się w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.

Inspiracją do obranego kierunku samokształcenia oraz kreowania obranej ścieżki zawodowej, w tym również pracy w szkolnictwie wyższym, były nie tylko moje zainteresowania, poczucie misji, ale przede wszystkim osobista historia i doświadczenia, jako osoby głuchej, żyjącej na pograniczu świata dźwięków i świata ciszy.

W pracy ze Studentami kluczowa jest dla mnie nie tylko realizacja określonych standardów i efektów kształcenia, ale przede wszystkim relacja, oparta na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Studenci są dla mnie partnerami w procesie nauczania, a nie tylko odbiorcami wiedzy.

W minionych latach współpracowałam m.in. z Pracownią Lingwistyki Migowej przy Uniwersytecie Warszawskim, w ramach projektu „Manualne i niemanualne wykładniki negacji w polskim języku migowym (PJM)”. Jako członek zespołu leksykograficznego brałam udział przy tworzeniu pierwszego w Polsce Korpusowego Słownika Polskiego Języka Migowego (Korpusowy Słownik Polskiego Języka Migowego - Pracownia Lingwistyki Migowej). Byłam również redaktorem technicznym materiałów edukacyjnych zaadaptowanych na potrzeby uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się, w tym niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i afazją. Kilkukrotnie uczestniczyłam jako członkini w debatach eksperckich oraz doradczo-programowych (np. PFRON, Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych - Sejmik Wojewódzki).

Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z szeroko rozumianą tematyką Deaf Studies, w szczególności kulturą i edukacją g/Głuchych, glottodydaktyką PJM czy rodzicielstwa osób g/Głuchych.

W wolnych chwilach lubię zażywać leśnych kąpieli, przemierzać doliny i czytać książki. Uwielbiam wyplatać makramy, kilimy, a także szydełkować. Aktualnie próbuję opanować niełatwą sztukę sztrykowania 😊.




____________


UWAGA! Ważna informacja dla osób

nominowanych do nagrody:

warto zadbać o swoją prezentację

w plebiscycie - można dodać zdjęcia

i opis lub zaktualizować dane


KLIKNIJ i EDYTUJ prezentację

____________


Czytaj więcej o plebiscycie

na www.gazetakrakowska.pl/nauczyciel