Nauczyciel Akademicki Roku
Zanim nieco przybliżę Państwu swoją sylwetkę, pragnę na wstępie podziękować Studentom za nominowanie mojej osoby do Plebiscytu Edukacyjnego. Nie ukrywam, że jest to dla mnie niesamowity zaszczyt i wyróżnienie, a także niejako potwierdzenie, że moja praca i zaangażowanie zostały dostrzeżone i docenione. To motywuje do nieustawania w wysiłkach wkładanych w proces edukacyjny. Dziękuję!
Z wykształcenia jestem pedagożką specjalną, surdopedagożką, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, terapeutką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także dyplomowaną lektorką polskiego języka migowego (PJM).
Pracę naukowo-dydaktyczną na stanowisku asystenta w Instytucie Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie łączyłam do niedawna z praktyką terapeutyczną, realizując się w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.
Inspiracją do obranego kierunku samokształcenia oraz kreowania obranej ścieżki zawodowej, w tym również pracy w szkolnictwie wyższym, były nie tylko moje zainteresowania, poczucie misji, ale przede wszystkim osobista historia i doświadczenia, jako osoby głuchej, żyjącej na pograniczu świata dźwięków i świata ciszy.
W pracy ze Studentami kluczowa jest dla mnie nie tylko realizacja określonych standardów i efektów kształcenia, ale przede wszystkim relacja, oparta na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Studenci są dla mnie partnerami w procesie nauczania, a nie tylko odbiorcami wiedzy.
W minionych latach współpracowałam m.in. z Pracownią Lingwistyki Migowej przy Uniwersytecie Warszawskim, w ramach projektu „Manualne i niemanualne wykładniki negacji w polskim języku migowym (PJM)”. Jako członek zespołu leksykograficznego brałam udział przy tworzeniu pierwszego w Polsce Korpusowego Słownika Polskiego Języka Migowego (Korpusowy Słownik Polskiego Języka Migowego - Pracownia Lingwistyki Migowej). Byłam również redaktorem technicznym materiałów edukacyjnych zaadaptowanych na potrzeby uczniów mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się, w tym niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i afazją. Kilkukrotnie uczestniczyłam jako członkini w debatach eksperckich oraz doradczo-programowych (np. PFRON, Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych - Sejmik Wojewódzki).
Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z szeroko rozumianą tematyką Deaf Studies, w szczególności kulturą i edukacją g/Głuchych, glottodydaktyką PJM czy rodzicielstwa osób g/Głuchych.
W wolnych chwilach lubię zażywać leśnych kąpieli, przemierzać doliny i czytać książki. Uwielbiam wyplatać makramy, kilimy, a także szydełkować. Aktualnie próbuję opanować niełatwą sztukę sztrykowania 😊.
____________
UWAGA! Ważna informacja dla osób
warto zadbać o swoją prezentację
w plebiscycie - można dodać zdjęcia
i opis lub zaktualizować dane
____________
Czytaj więcej o plebiscycie
na www.gazetakrakowska.pl/nauczyciel