Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na linii kolejowej od Oświęcimia do Skawiny rozpoczyna się kolejna duża inwestycja. Dzięki niej pociągi do Krakowa będą jeździć szybciej

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Dalsze modernizacja linii 94 jest jednym z warunków przywrócenia stałych połączeń pasażerskich z Krakowa do Oświęcimia
Dalsze modernizacja linii 94 jest jednym z warunków przywrócenia stałych połączeń pasażerskich z Krakowa do Oświęcimia Bogusław Kwiecień
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą modernizacji kolejnego odcinka linii 94 od Skawiny do Oświęcimia. Inwestycja umożliwi poszerzenie oferty połączeń pasażerskich z Krakowa do miejscowości powiatów wadowickiego i oświęcimskiego. Jej zakończenie planowane jest pod koniec 2023 roku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Pociągi między Skawiną a Oświęcimiem będą jeździć szybciej

Od kilku lat mówi się o przywróceniu stałych połączeń pasażerskich na trasie od Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia. Na razie składy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej docierają do Podborów Skawińskich. Jednym z warunków powrotu pociągów na całej długości linii jest jej dalsza modernizacja. Temu ma służyć kolejna duża inwestycja PKP PLK na odcinku od Skawiny do Oświęcimia.

- Roboty budowlane będą realizowane na trasie Podbory Skawińskie – Oświęcim. Budowlańcy zamontują nową sieć trakcyjną i wymienią tory na odcinku w sumie 5 kilometrów. Projekt obejmie też prace przy odwodnieniu linii kolejowej. Kompleksową modernizację przejdą 3 mosty, 5 wiaduktów i 10 przepustów kolejowych - wylicza Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przebudowany zostanie m.in. most kolejowy w Spytkowicach. Wójt gminy Spytkowice Mariusz Krystian podkreśla, że ta część inwestycji ma znaczenie nie tylko dla usprawnienia ruchu kolejowego na tym odcinku, ale także drogowego. Pod przebudowanym obiektem zaplanowano szerszą jezdnię, chodnik dla pieszych i bariery ochronne.

Cała inwestycja ma kosztować przeszło 92 mln zł netto i ma być gotowa do końca 2023 roku. Prace będą prowadzone z utrzymaniem ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. - Ich efektem będzie poprawa warunków technicznych linii, która ma być ponownie wykorzystywana do regularnych połączeń pasażerskich. Możliwe będzie zwiększenie szybkości pociągów - dodaje Piotr Hamarnik.

Przypomina, że to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z Oświęcimiem. W poprzednich latach PLK przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi za przeszło 250 mln zł. Powstały m.in. nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska