Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oświęcim. Przebudowa stacji PKP wkroczyła w ostatni etap. Kontynuowana jest budowa przejścia podziemnego i peronu nr 2. Zobaczcie ZDJĘCIA

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na stacji PKP w Oświęcimiu rozpoczął się ostatni etap modernizacji
Na stacji PKP w Oświęcimiu rozpoczął się ostatni etap modernizacji Bogusław Kwiecień
Modernizacja stacji PKP w Oświęcimiu wkroczyła w ostatni etap. Trwają prace przy przejściu podziemnym pod peronami i do Brzezinki oraz budowa peronu nr 2. Zakończenie całej inwestycji planowane jest czwartym kwartale 2023 roku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Trwa budowa przejścia podziemnego na stacji w Oświęcimiu

Podróżni korzystają już z pierwszych efektów przebudowy stacji PKP w Oświęcimiu, ale jeszcze sporo zostało do zrobienia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych wkroczyła w ostatni etap.

W tej chwili prace koncentrują się przy budowie peronu nr 2, torowiska przy peronie 1 i drugiej części przejścia podziemnego.

- Docelowo, bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta - zaznacza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Kontynuowane są także prace przy infrastrukturze trakcyjnej i obiektach inżynieryjnych. Natomiast pasażerowie mogą już korzystać z peronu nr 4, części peronu nr 3, z których wygodniej dostają się do pociągów odjeżdżających m.in. w stronę Trzebini i Krakowa oraz Katowic. Nowe obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Komfort zwiększa czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się już z nowo wybudowanej nastawni.

Przebudowa oświęcimskiej stacji jest elementem realizowanej za ok. 800 mln zł modernizacji trasy Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach, także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.

Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.

Przebudowa stacji i dworca trwa od 2018 roku. Pierwszym etapem było oddanie nowego budynku dworca, co nastąpiło w połowie 2020 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska