Dwa przetargi ogłoszone przez Zarząd Dróg Powiatowych w Miechowie nie przyniosły rozstrzygnięcia. Ostatni został unieważniony w lipcu, gdy okazało się, że najtańsza ze złożonych ofert opiewa na kwotę ponad 16 mln złotych. Tymczasem zarząd powiatu miał zabezpieczoną w budżecie kwotę ponad 14,7 mln. W jej skład wchodziła również unijna dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego oraz udział gmin.
Kolejnego przetargu dotąd nie ogłoszono. - W międzyczasie wykonany dla tej inwestycji kosztorys stracił ważność. Nowy opiewa na kwotę ponad 17 milionów. Teraz zarząd powiatu musi podjąć decyzję, co dalej, konsultując się wcześniej z gminami Miechów i Słaboszów w kwestii współfinansowania zadania - mówi dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Roman Suchoń.
Ponieważ przewidziana do przebudowy droga w znaczącym fragmencie (ponad 16 km) przebiega przez gminę Słaboszów, to właśnie na nią miałaby spaść spora część dodatkowych kosztów. Tymczasem wójt Marta Vozsnak nie kryje, że już pierwotnie planowany udział, czyli 1,3 mln złotych, stanowił dla budżetu gminy duże obciążenie. - Gdyby rozstrzygnięto drugi przetarg, nasz udział wzrastał już do kwoty 3,5 mln. Teraz zapewne byłoby to około 4 milionów. Dla naszej gminy to ogromna suma. Jednak jak na razie oficjalnie nie znam nowego kosztorysu, nikt z nami też nie rozmawiał na temat udziału w inwestycji - mówi.
Wójt Marta Vozsnak nie kryje też, że bardzo zależy jej na modernizacji drogi w kierunku Działoszyc. - Zwłaszcza odcinek z Kaliny Wielkiej do Janowic jest w bardzo złym stanie i wymaga pilnej odbudowy. Ale podejmując decyzję o współfinansowaniu musimy się liczyć z możliwościami naszego budżetu. Nie może się to też odbyć kosztem naszych, gminnych inwestycji - podkreśla.
W przypadku drogi z Bukowskiej Woli powtarza się zatem scenariusz z podobnej inwestycji, realizowanej na terenie gminy Książ Wielki. Tam również po przetargach trzeba było zwiększyć udział zarówno powiatu jak i gminy. W tej chwili dobiega końca pierwszy, etap polegający na przebudowie fragmentu długości ponad 2,2 km. Dwa pozostałe będą realizowane w latach 2019 i 2020.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Koniec z plastikiem - za 3 lata będzie nielegalny