Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sądeckie IMPULSy II na stołecznych torach. Największy kontrakt NEWAGu został zawarty internetowo

Stanisław Śmierciak
Stanisław Śmierciak
Tak prezentuje się Impuls 2 z serii dostarczanej kolejom włoskim
Tak prezentuje się Impuls 2 z serii dostarczanej kolejom włoskim Stanisław Śmierciak
Aż dwadzieścia jeden nowoczesnych pociągów Impuls 2, takich jak do tej pory dostarczanych kolejom włoskim, trafi z działającej w Nowym Sączu firmy Newag na tory w stolicy Polski i jej okolicach, by kursować tam w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej. Kontrakt wart jest prawie 668 mln zł (brutto), czyli jest największym jednorazowym zamówieniem przyjętym do tej pory przez sądecką fabrykę. Jest też o największym jednorazowym zakupem w historii Szybkiej Kolei Miejskiej. Kontrakt ten ma też trzeci wyróżnik. Potwierdzająca go umowa została podpisana z wykorzystaniem łącz internetowych.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

Impulsy z sądeckiego Newagu, ale w wersji "1" kurują na liniach Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie już od 2012 roku i są to pierwsze pociągi, a właściwie zespoły trakcyjne, jakie zostały wyprodukowane. Stołeczny przewoźnik najwyraźniej jest nich zadowolony, bo kolejny przetarg ogłoszony przez tego przewoźnika znów wygrała fabryka z Nowego Sącza.

W związku z obostrzeniami w zakresie przemieszczania się, spowodowanymi pandemią koronawirusa, prezes Newagu Zbigniew Konieczek oraz prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Alan Beroud podpisali umowę elektronicznie. Po złożeniu podpisów na dokumencie 7 kwietnia 2020 r. obydwaj panowie wyciągnęli dłonie do uścisku nie bezpośrednio do siebie lecz do kamer internetowych.

Najnowszy kontrakt zawarty pomiędzy Newagiem i SKM obejmuje dostawę 15 pociągów pięcioczłonowych oraz 6 pociągów czteroczłonowych. Wszystkie będą pojazdami drugiej generacji.

Pierwsze z zakontraktowanych Impulsów "dwójek" pojawią się na warszawskich torowiskach na początku 2022 r. Ostatnie przed końcem listopada tego samego (2022) roku.

Wszystkie stołeczne Impulsy 2 będą klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Każdy pociąg będzie wyposażony w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskie. Na pokładzie każdej jednostki znajdą się automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB. Bardo ważnym elementem wyposażenia będą defibrylatory AED umożliwiające natychmiastowe ratowanie życia pasażerów, gdyby zaistniała taka konieczność.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska