Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stacja PKP w Oświęcimiu to wielki plac budowy. Powstają nowe perony i przejście podziemne zamiast kładki nad torami [GALERIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
W ramach modernizacji stacji w Oświęcimiu trwa budowa przejścia podziemnego, które prowadzić będzie do peronów i połączy miasto z Brzezinką
W ramach modernizacji stacji w Oświęcimiu trwa budowa przejścia podziemnego, które prowadzić będzie do peronów i połączy miasto z Brzezinką Bogusław Kwiecień
Po oddaniu blisko dwa lata temu nowego budynku dworca PKP w Oświęcimiu obecnie na trwa wielka przebudowa całej stacji. W ramach inwestycji powstaną m.in. nowe perony i prowadzące do nich przejście podziemne, które zastąpi dawną kładkę nad torami. Jej finał, jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, planowany jest w drugiej połowie 2023 roku, ale część infrastruktury, z której będą mogli korzystać pasażerowie, ma być gotowa już w październiku tego roku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Przebudowa stacji w Oświęcimiu to część modernizacji linii kolejowej 93 Trzebinia - Czechowice-Dziedzice

Stacja w Oświęcimiu to obecnie wielki plac budowy. Prowadzone tutaj prace są częścią przebudowy całej linii kolejowej 93 Trzebinia - Chrzanów - Libiąż - Chełmek - Oświęcim - Brzeszcze - Czechowice-Dziedzice.

- Dzięki modernizacji tej linii poprawi się ruch pociągów. Czas przejazdu skróci się o ok. 30 minut

- zaznacza Krystyna Obajtek-Zajdel, zastępca dyrektora Regionu - PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy.

Jak podkreślają przedstawiciele spółki, przebudowa oświęcimskiej stacji jest ważnym ogniwem całego przedsięwzięcia. Prace rozpoczęły się w sierpniu ub. roku.

- Prace na stacji Oświęcim obejmują m.in. perony i przejście podziemne oraz 11 torów

- wylicza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Przejście połączy obie strony stacji, na czym skorzystają także mieszkańcy, bo będą mieli bezkolizyjne połączenie między miastem i Brzezinką. Do dyspozycji pasażerów o ograniczonych możliwościach ruchowych i niepełnosprawnych będzie pięć wind. W ramach inwestycji na oświęcimskiej stacji trwa także przebudowa całej technicznej infrastruktury.

- Zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2023 roku - mówi Krystyna Obajtek-Zajdel.

Jak dodaje, część infrastruktury dla pasażerów, w tym dwa perony, ma być gotowa do października. Koszt modernizacji całej linii 93 Trzebinia - Czechowice-Dziedzice wynosi ok. 800 mln zł.

FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska