Spis treści
Zdecydowanie łatwiej jest wymienić umiejętności twarde, z miękkimi nie jest to już tak oczywiste. Warto zmieniać je pod kątem stanowiska, na które aplikujemy. Sprawdź dokładnie zakres obowiązków w ogłoszeniu o pracę i skonstruuj swoją aplikację tak, aby przykuć uwagę rekruterów.
Te umiejętności warto umieścić w CV
- Aktywne słuchanie – to zdolność całkowitego skupienia się na osobie, z którą w danym momencie się komunikujesz. Oznacza to, że rozumiesz przekazywane informacje i w przemyślany sposób potrafisz na nie odpowiedzieć. Aktywni słuchacze wykorzystują techniki werbalne i niewerbalne, aby zwrócić uwagę na swojego rozmówcę. Aktywne słuchanie udowadnia zaangażowanie i zainteresowanie danym projektem.
- Obsługa komputera – w obecnych czasach wydaje się być czymś oczywistym, ale taka umiejętność obejmuje też zdolność uczenia się nowości i obsługę różnych technologii. Może to oznaczać bardziej efektywne korzystanie z programów i aplikacji komputerowych, ważny jest też Excel, a niekiedy nawet podstawy języka kodowania.
- Obsługa klienta – oznacza to nie tylko, że potrafisz obsłużyć klienta, ale również to, że potrafisz się świetnie komunikować. Do tej umiejętności zalicza się też łatwość w rozwiązywaniu problemów i szybka reakcja na stresowe sytuacje.
- Umiejętności interpersonalne – polegasz na nich podczas interakcji i komunikowania się z innymi. Obejmują one różne scenariusze, w których współpraca jest niezbędna. Pomaga to w bardziej efektywnej pracy.
- Zarządzanie – to umiejętność, która oznacza, że potrafisz zarządzać nie tylko ludźmi, ale również konkretnymi zadaniami. Dobry manager to taki, który jest zorganizowany, empatyczny i potrafi się jasno komunikować.
- Łatwość w rozwiązywaniu problemów – oznacza, że potrafisz określić źródło problemu i szybko znaleźć skuteczne rozwiązanie. Taka umiejętność jest ceniona właściwie na każdym stanowisku i branży, bo prędzej czy później zawsze może pojawić się jakaś przeszkoda, trudność, którą trzeba będzie w rozsądny sposób rozwiązać.
- Zarządzanie czasem – nie masz problemu z realizowaniem zadań i oddawaniem projektów w wyznaczonym terminie, a jednocześnie zachowujesz równowagę między życiem prywatnym a zawodowym? To oznacza, że potrafisz zarządzać swoim czasem.
Umiejętności twarde a umiejętności miękkie
Pracodawcy chcą zatrudniać pracowników, którzy posiadają odpowiednie połączenie dwóch różnych rodzajów umiejętności: miękkich i twardych. Umiejętności twarde zwykle można się nauczyć, podczas gdy umiejętności miękkie są znacznie trudniejsze do rozwinięcia, ponieważ zazwyczaj są to bardziej cechy osobowości.
W większości przypadków twoje umiejętności miękkie mogą pomóc w udoskonaleniu umiejętności twardych. Na przykład, jeśli jesteś programistą zorientowanym na szczegóły i biegłym w języku programowania, prawdopodobnie będziesz w stanie wychwycić błędy i poprawić problemy w kodzie tworzonym przez ciebie i twój zespół, czyli potrafisz programować (umiejętność twarda) i masz łatwość w rozwiązywaniu problemów (wychwycenie i naprawienie błędu).
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?