Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tarnów. Zakończył się remont wiaduktu na ul. Gumniskiej [ZDJĘCIA]

Robert Gąsiorek
Robert Gąsiorek
PKP deklaruje, że pod przeprawą kolejową na ulicy Gumniskiej kierowcy będą mogli przejechać w pierwszych dniach września
PKP deklaruje, że pod przeprawą kolejową na ulicy Gumniskiej kierowcy będą mogli przejechać w pierwszych dniach września Robert Gąsiorek
Już ponad sześć lat PKP remontuje w Tarnowie wiadukty i biegnące pod konstrukcjami fragmenty jezdni. Wciąż jednak kierowcy nie mogą przejechać pod torami na Warsztatowej, Gumniskiej i al. Tarnowskich. Spółka PKP PLK zapewniła wczoraj, że prace wreszcie wkraczają w decydujący etap i powinny się zakończyć w tym roku.

Jak deklaruje PKP, jako pierwszy do użytku zostanie oddany przejazd pod wiaduktem na ulicy Gumniskiej. W tej chwili trwają tam jeszcze tylko kosmetyczne prace. - Wykańczany jest ostatni stożek, dorabiane są barierki i układany jest kawałek chodnika. Te prace powinny zakończyć się w ciągu kilku tygodni i ruch pod wiaduktem będzie można prowadzić bezpiecznie - zapewnia Piotr Jędrzejczyk z PKP, dyrektor przebudowy linii kolejowej Kraków-Rzeszów.

Rozpoczęła się procedura odbiorów budowlanych, a inwestor zapewnia, że przejazd pod wiaduktem będzie możliwy we wrześniu. - Nawet jeśli odbiory się przedłużą, to będziemy chcieli udostępnić przejazd na początku roku szkolnego, aby uczniowie nie mieli problemu z dotarciem do znajdujących się w okolicy szkół - mówi Piotr Jędrzejczyk.

Roboty w tym miejscu pierwotnie miały się zakończyć... latem 2015 roku. Później termin wyznaczono na koniec 2017 roku. Prac jednak do tego czasu nie zakończono. Powód? Kolejarze tłumaczą to m.in. koniecznością przełożenia instalacji znajdujących się pod wiaduktem. - Zdarzało się, że sieci znajdowały się w innych miejscach, niż naniesiono to na mapy. W trakcie robót zobaczyliśmy także, że poziom wód gruntowych nie pozwala na bezpieczne ułożenie warstwy drogowej i konieczne było wykonanie specjalnej wanny szczelnej - podkreśla dyrektor przebudowy linii.

Lwowska przyblokowana

Na szybkie zakończenie tych prac nalegał od wiosny magistrat. Tłumaczono, że opóźniają one start rozbudowy ul. Lwowskiej o drugi pas ruchu. Teraz urzędnicy zdążyli zrewidować swoje plany. Nie wiadomo dokładnie kiedy zajmą się Lwowską, bo chcą wcześniej wyremontować ul. Słoneczną (na odcinku od al. Jana Pawła II do ul. Orkana).

- Miasto otrzymało na ten cel ponad dwa miliony złotych dotacji z ministerstwa infrastruktury i trzeba wykonać remont do końca roku. Nie może się on odbywać równocześnie z pracami na ul. Lwowskiej, bo spowodowałoby to duże utrudnienia w ruchu - mówi Artur Michałek, kierownik Działu Organizacji Ruchu w tarnowskim ZDiK.

Mordęga do zimy?

Przedstawiciele PKP deklarują, że do końca zmierzają także roboty przy wiaduktach na ul. Krakowskiej i ul. Warsztatowej. Obok tego pierwszego do wykonania pozostały chodniki i skrzyżowanie z ul. Kochanowskiego. We wrześniu nastąpi tam przeniesienie ruchu na północną jezdnię. Na Warsztatowej trwa natomiast układanie nawierzchni. Ruch kołowy w obu tych miejscach ma zostać przywrócony z końcem października.

Największe problemy kolejarze mają teraz z wiaduktem przy al. Tarnowskich. Okazało się bowiem, że zaprojektowany początkowo sposób zabezpieczenia jezdni przed wodami gruntowymi jest niewystarczający. - Wykonawca walczy pod względem projektowym żeby odizolować warstwy drogowe od wód gruntowych - twierdzi Piotr Jędrzejczyk. Dodaje, że roboty na al. Tarnowskich mimo wszystko mają zakończyć się w ostatnich tygodniach tego roku.

Kolejarze opanowali całe miasto

W ramach przebudowy linii kolejowej Kraków-Rzeszów w samym Tarnowie przebudowano już 14 obiektów. Nowe wiadukty kolejowe znajdują się m.in. przy ulicach Zbylitowskiej, Czerwonych Klonów, Lwowskiej, Podgórskiej, Środkowej czy Głębokiej. Praca na tych obiektach też przeciągały się w czasie i kończono je najczęściej po upływie zakładanych wcześniej terminów.

W samym Tarnowie wydali setki milionów

Roboty związane z przebudową torowisk oraz wiaduktów w samym Tarnowie kosztowały 400 mln zł. Kolejne 100 mln zł PKP przeznaczyły na prace towarzyszące rozbudowie linii kolejowej. Dzięki modernizacji linii najszybsze pociągi pokonują dystans między Krakowem i Tarnowem w ciągu 58 minut. Z kolei podróż ze stolicy Małopolski do Rzeszowa trwa teraz
90 minut.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska