Terminale dostępne dla każdego biznesu

Materiał informacyjny Banku BNP Paribas
Według badań, przeprowadzonych w ramach akcji Warto Bezgotówkowo, Polacy coraz częściej korzystają z opcji, jaką jest płatność bezgotówkowa. Decyduje się na nią aż 79 proc. naszych rodaków i z roku na rok ten odsetek rośnie. Problem w tym, że o ile duże firmy stać na wyposażenie sklepów w terminale płatnicze, o tyle mikro, małe i średnie biznesy miały z tym kłopot. Tą sytuację zmienia program Polska Bezgotówkowa.

Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Celami programu są rozpowszechnianie płatności bezgotówkowych oraz wsparcie rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych poprzez zniesienie wszelkich kosztów dla przedsiębiorców związanych z instalacją terminala płatniczego oraz jego użytkowaniem przez pierwsze 12 miesięcy od momentu zainstalowania.

Niektóre banki postanowiły pójść o krok dalej i przygotowały dodatkową ofertę dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą umożliwić klientom korzystanie z terminali płatniczych. Bank BNP Paribas uruchomił specjalną akcję #rozruszajmyPolskę, w ramach której właściciele firm nie płacą za dzierżawę terminali przez 15 miesięcy. Dodatkowo ci, którzy skorzystają z oferty, otrzymują bon Sodexo o wartości 300 złotych.

Dlaczego przedsiębiorcy obawiają się płatności bezgotówkowych?

Aktualnie na 1000 mieszkańców naszego kraju przypadają 23 terminale. Taka liczba nadal jest niewystarczająca. Z badań przeprowadznych jesienią 2019 r., dokonanych w ramach akcji Warto Bezgotówkowo (analizy dokonała pracownia Pollster, na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości) wynika, że brak terminala najbardziej widoczny jest na bazarach i targowiskach (zdaniem 51 proc. ankietowanych) oraz w sklepach spożywczych (w ocenie 28 proc. badanych). Inne popularne miejsca, w których często brakuje terminala to: salon kosmetyczny, warsztat samochodowy, salon fryzjerski (około 25 proc.).

Dlaczego mali przedsiębiorcy nie decydują się na korzystanie z terminali płatniczych? Głównym powodem jest duża liczba warunków, jakie – zdaniem wielu właścicieli firm – trzeba spełnić, by posiadać terminal. Oprócz tego obawiają się, że zyski z jego posiadania będą mniejsze, niż opłaty, które trzeba będzie ponieść.

Właśnie w celu rozprawienia się z mitami na temat płatności bezgotówkowych i zachęcenia przedsiębiorców do wprowadzenia terminali, przygotowano program Polska Bezgotówkowa.

Specjalna oferta BNP Paribas

Bank BNP Paribas przygotował poszerzoną i atrakcyjną ofertę dla wszystkich, którzy zamierzają wprowadzeić płatności bezgotówkowe w firmach.

Oprócz wspomnianego wydłużenia okresu bez ponoszenia kosztów z 12 do 15 miesięcy oraz bonu Sodexo za przystąpienie do programu, przedsiębiorca otrzymuje szereg dodatkowych możliwości, które pozwolą mu płynniej wprowadzić taką funkcjonalność do jego biznesu. Bank BNP Paribas, we współpracy z firmą Elavon, oferuje terminale płatnicze w dwóch wersjach – stacjonarnej i przenośnej. Każda z nich pozwala na obsługę płatności zbliżeniowych oraz kart wyposażonych w chip. Dodatkowo transakcje mogą być przyjmowane w obcej walucie, a pieniądze wpłacone za pośrednictwem terminala są dostępne już następnego dnia roboczego.

Stacjonarny czy przenośny? Który terminal wybrać?

Terminal stacjonarny sprawdzi się m.in. w sklepach spożywczych, aptekach, stacjach paliw czy salonach fryzjerskich.

Właściciel firmy, który skorzysta z tej opcji, może znacząco poszerzyć swoją ofertę. Terminal jest bowiem wyposażony w funkcję Cash Back, która pozwala na wypłacenie dowolnej kwoty, nie większej niż 300 PLN kartą Visa lub 500 PLN MasterCard.

Kolejnym plusem jest możliwość zamieszczania na wydruku z terminala logotypu firmy i krótkich komunikatów reklamowych, co zwiększa rozpoznawalność firmy. Poza tym taki terminal jest m.in. wyposażony w opcję dodania napiwku.

Z kolei terminal przenośny doskonale sprawdzi się m.in. w restauracjach, kawiarniach, hotelach oraz firmach przewozowych i dostawczych. Jego atutem jest długi czas działania baterii, a także funkcjonowanie wszędzie tam, gdzie dostępne jest połączenie mobilne.

Taki terminal oferuje klientom możliwość zawierania transakcji bez fizycznej obecności karty płatniczej - poprzez ręczne wprowadzenie danych karty na terminalu za pomocą klawiatury. Transakcja jest przeprowadzana na podstawie pisemnego, mailowego lub telefonicznego zlecenia złożonego przez posiadacza karty.

Klienci chętniej wracają do sklepów, wyposażonych w terminal

Niezależnie, z której oferty skorzysta właściciel firmy, niewątpliwym atutem terminali Banku BNP Paribas jest dostęp do raportów – skróconych lub szczegółowych. To nie tylko podsumowanie transakcji, dokonanych przy pomocy terminali, lecz także możliwość sprawdzenia faktur elektronicznych wystawionych dla firmy.

Wprowadzenie w firmie opcji płatności bezgotówkowej generuje wiele bonusów i możliwości poszerzenia oferty. Z badań wynika też, że klienci zdecydowanie chętniej powracają do firmy, w której mogli zapłacić bezgotówkowo.

Materiał oryginalny: Terminale dostępne dla każdego biznesu - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3