Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerem w woj. małopolskim. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? Sprawdź proponowane szlaki

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozglądasz się za pomysłem na trasę rowerową w woj. małopolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 10 ciekawych propozycji. Mają różne stopnie trudności czy długości, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. małopolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. małopolskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Rowerem w woj. małopolskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. małopolskim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz w trasę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 27 kwietnia w woj. małopolskim ma być od 4°C do 17°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 0% do 20%. W niedzielę 28 kwietnia w woj. małopolskim ma być od 6°C do 22°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Nad rzeczkę

• Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 30,1 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 53 min.
  • Przewyższenia: 112 m
  • Suma podjazdów: 556 m
  • Suma zjazdów: 560 m

Lemur36 poleca tę trasę

Krajobrazy coraz bardziej wiosenne, zaczyna dominować zieleń i jeszcze tylko kilku stopni ciepła, a wypady nad wodę będą czystą przyjemnością. Ja już dzisiaj zrobiłem mały rekonesans i pojechałem wzdłuż rzeki Wapienicy. Trasa jest bardzo łatwa, jedziemy wałami po utwardzonej nawierzchni i nie musimy martwić się, że gdzieś zabłądzimy. Po dojechaniu w Wapienicy do ekspresówki, pożegnałem się z rzeczką i szosami przez Międzyrzecze Górne i Dolne, Ligotę, Zabrzeg wróciłem do Czechowic-Dz.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Polak i Czech dwa bratanki.

• Dystans: 99,69 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 94 m
  • Suma podjazdów: 727 m
  • Suma zjazdów: 736 m

Rowerzystom trasę poleca Lemur36

Dzisiaj pojechaliśmy odwiedzić naszych południowych sąsiadów Czechów.
Celem naszej podróży było miasto Karwina, gdzie można zobaczyć wiele atrakcyjnych miejsc. Należą do nich m.in.: Frysztat - pałac w stylu empirowym z końca XVIII wieku; rynek Masaryka z ratuszem z renesansową wieżą; kościół Podwyższenia Krzyża; most łukowy (zabytek techniki) na rzece Olzie.
Ciekawym miejscem jest też Karwińskie Morze - dzikie łowisko powstałe na terenach przykopalnianych. Próbowaliśmy objechać je w koło, jednakże ze względu na brak kładki na rzece, okazało się to niemożliwe.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w Gościńcu Zamkowym, w Kończycach Małych.
Śląsk Cieszyński to przepiękne, urokliwe tereny warte częstszego odwiedzania. Polecam!

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Zbójnicką Aleją po Węgierskiej Górce.

• Dystans: 100,56 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 330 m
  • Suma podjazdów: 1 142 m
  • Suma zjazdów: 1 216 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Lemur36

Węgierska Górka to miejscowość turystyczna, w urokliwym zakątku Żywiecczyzny, nad rzeką Sołą, będąca świetną bazą wypadową w Beskid Śląski oraz Beskid Żywiecki.
Węgierska Górka była ważnym punktem oporu podczas kampanii wrześniowej 1939 roku. Współcześnie można zwiedzić tutaj polskie fortyfikacje z tego okresu.
Do atrakcji możemy zaliczyć liczne forty obronne, bulwary nad Sołą, czy Aleję Zbójników (znajduje się tu 6 rzeźb wysokości około 5 m przedstawiających popularne postaci z dziejów zbójnictwa Żywiecczyzny).

🚲 Trasa rowerowa: Dookoła Przehyby, Radziejowej

• Początek trasy: Stary Sącz
  • Dystans: 71,72 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 sek.
  • Przewyższenia: 813 m
  • Suma podjazdów: 3 446 m
  • Suma zjazdów: 3 446 m

Trasę dla rowerzystów poleca Mansi5

Początek na "rozgrzewkę" - wyjazd asfaltem na Przehybę prawie do końca asfaltem - jeden z niewielu takich długich podjazdów asfaltem w Polsce. Ale tak naprawdę ciekawie dopiero zaczęło się robić od Przyhyby.
Najpierw kawałek zjazd niebieskim szlakiem, a później skręt w szlak rowerowy. Tutaj akurat były w tej chwili roboty leśne i droga z dość dużą ilością błota - ale tylko jakieś 2 km. Później już bardzo przyjemny zjazd do "swerynówki".
Następnie podjazd dalej rowerowym szlakiem do niebieskiego szlaku. Dalej postanowiłem zjechać ze szlaku rowerowego w zwykłą leśną drogę, spodziewając się trochę trudniejszego terenu - jednak zdziwiłem się, bo dalsza część mojej trasy była bardzo łatwa świetniej jakości drogą leśną, która wiła się wzdłuż pasma Radziejowej.
Zjazd z przełęczy Żłobki do Rytra świetnym szlakiem rowerowym. Później już zostało trochę asfaltu po wsiach i powrót w to samo miejsce.

Miałem jeszcze plan wjechać na Radziejową i Wielki Rogacz, bo byłem już rzut beretem od nich, ale droga była tak świetna, a mijałem tyle rożnych rozgałęzień na inne ścieżki, że pomyślałem sobie "czemu dopiero teraz tutaj przyjechałem". Na pewno tutaj wrócę - pewnie jeszcze w tym sezonie.

🚲 Trasa rowerowa: Atak na najwyższy szczyt Beskidu Niskiego / Busov

• Początek trasy: Krynica-Zdrój
  • Dystans: 30,68 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 55 min.
  • Przewyższenia: 557 m
  • Suma podjazdów: 1 009 m
  • Suma zjazdów: 1 013 m

Enduroriderz poleca tę trasę

Bardzo klimatyczna trasa prowadząca na najwyższy szczyt Beskidu Niskiego (leżącego po Słowackiej stronie) zwanego Busov.

Wysowa-Zdrój - Przeł.Cegiełka (640m) - Cigiel'ka - Busov (1002m) - Gaboltov - Nižný Tvarožec - Vyšný Tvarožec - Przeł.Vyšný Tvarožec (627m) - Płaziny (806m) - Przeł.Blechnarka (602m) - Wysowa-Zdrój
30km / alt+ 1230m / 3500kcal

🚲 Trasa rowerowa: Trasa zamknięta na kłódkę

• Początek trasy: Świątniki Górne
  • Dystans: 7,33 km
  • Czas trwania wyprawy: 27 min.
  • Przewyższenia: 100 m
  • Suma podjazdów: 202 m
  • Suma zjazdów: 155 m

Buchtini poleca tę trasę rowerzystom

Startujemy z parkingu znajdującego się przy Sanktuarium bł. Anieli Salawy w Sieprawiu. Jeżeli mamy czas, warto zajrzeć do kościoła. Nowoczesna bryła świątyni przykuwa uwagę, a w swoim wnętrzu skrywa wielka liczbę wotów, niemych świadków licznych łask doznanych za sprawą błogosławionej.

Jedziemy asfaltową drogą na północ. Przy starym cmentarzu odbijamy w prawo. Leśnym traktem dojeżdżamy do nieczynnego kamieniołomu ze śladami ręcznej zrywki. Kilka pamiątkowych fotek i schodzimy w dół. Przez moment szlak prowadzi nas wzdłuż wijącej się malowniczymi zakolami rzeki Leńczówki. Niemal kilometr dalej skręcamy w prawo. Czeka nas teraz 100 metrów ostrego podejścia. Wreszcie docieramy do samotnej skały zwanej Kopytkiem. Wychodnia piaskowca ciężkowickiego swoją nazwę zawdzięcza małemu zagłębieniu żywo swym kształtem przypominającemu odciśnięte końskie kopyto. Jedna z legend głosi, iż odcisk ten pozostawił koń św. Stanisława, gdy biskup gasił tutejsze spory sąsiedzkie, inna - że królowej Jadwigi, jadącej z Węgier do Krakowa.

Wracamy. Wydostajemy się z objęć lasu i ruszamy w kierunku Świątnik Górnych. Wspinamy się w górę, pokonując pierwsze wzniesienia Pogórza Świątnickiego. Zatrzymujemy się przed kościołem parafialnym. Obiekt powstał w połowie dziewiętnastego stulecia. Miłośników sztuki sakralnej zainteresują zapewne XVIII-wieczne "ołtarze wawelskie" z czarnego marmuru, będące dziełem mistrza Franciszka Placidiego.

Po krótkim odpoczynku na dziedzińcu kościelnym, powracamy na główną drogę. Kierujemy się na zachód. Mijając cmentarz parafialny, zwróćmy uwagę na stojącą przy nim figurę Matki Boskiej. Legenda mówi, że kiedy w 1889 roku w Świątnikach wybuchł pożar, ludzie schronili się na cmentarzu. Widząc, co się wokół dziej zaczęli się modlić przy figurze, błagając o ocalenie. Wtedy stała się rzecz niewytłumaczalna. Figura odwróciła się w stronę płonących zabudowań i niemalże w tym samym momencie z nieba lunął ulewny deszcz, gasząc pożar.

Za cmentarzem proponuje skręcić w lewo. Droga prowadzi nas do lasu pod Lechą. Stanowi on endemiczny fragment Puszczy Karpackiej. W centrum lasu - na tzw. Mogiłkach - od grzebano samobójców. W XIX wieku założono tu cmentarz choleryczny. Na jego terenie pogrzebano też żołnierzy rosyjskich poległych w czasie I wojny światowej(mogiła wojenna nr 382B).

W XI wieku mieszkańcy Świątnik (wtedy znanych jako Górki) zostali obdarzeni przywilejem służby w Katedrze Wawelskiej. Oprócz tego mieszkańcy wsi wykonywali różne roboty ślusarskie i kowalskie. W XVI wieku w warsztatach płatnersko-ślusarskich produkowano uzbrojenie dla husarii. Pod koniec wspomnianego stulecia kard. krakowski Jerzy Radziwił sprowadził z Włoch rusznikarzy i płatnerzy. Odtąd Świątniki stały się jedną z największych manufaktur zbrojeniowych południowej Polski. W 40. warsztatach wytwarzano pancerze, szyszaki, naramienniki i miecze. Upowszechnienie się broni palnej w okresie późniejszym sprawiło, że rzemiosło płatnerskie straciło rację bytu. Przestawiono się na produkcję krat, zamków, kłódek oraz najprzeróżniejszych elementów ozdobnych. Gdy po rozbiorach wieś znalazła się w granicach zaboru austriackiego, solidne świątnickie kłódki, zamki, klucze trafiały do różnych zakątków Europy. Każdy kłódkarz miał swoją trasę, którą utrzymywał w tajemnicy.

W 1887 r. tutejsi rzemieślnicy postanowili powołać do życia Państwową Szkołę Ślusarską. Funkcjonować zaczęła w 1888 r. Dwa lata później rozpoczęto budowę okazałego gmachu szkoły. Doskonali fachowcy szybko znajdowali pracę w przemyśle. W okresie okupacji szkoła kontynuowała swoją działalność. W 1944 r. budynek zajęło wojsko. Zanim do tego doszło nauczyciele ukryli dokumentację szkoły i podstawowe narzędzie, dzięki czemu po wyzwoleniu szybko wznowiono działalność. W 2003 r. szkoła przestała istnieć. W zabytkowym budynku utworzono Zespół Szkół w Świątnikach Górnych. Kilka pomieszczeń na parterze wygospodarowano na muzeum, w którym można obejrzeć dorobek niegdysiejszej Cesarsko-Królewskiej Szkoły Ślusarskiej.

Po zwiedzeniu muzeum kierujemy się ponownie na północ. Za zakładem produkcyjnym znikamy w lesie. Tu, na tzw. Barańcu, znajdują się pozostałości umocnień z okresu I wojny światowej. Pięknie wyprofilowane ziemne działobitnie oraz okopy piechoty są unikatem w skali całego kompleksu fortecznego miasta Krakowa. Nie ma nigdzie na terenie miasta ziemnych działobitni. Zostały po prostu zniwelowane. Tutaj ludzie rzadko zaglądają, może dlatego zachowały się w tak dobrym stanie.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 47 "Po Pogórzu Strzyżowskim"

• Początek trasy: Ciężkowice
  • Dystans: 33,44 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 262 m
  • Suma podjazdów: 797 m
  • Suma zjazdów: 797 m

UM_Podkarpackie poleca tę trasę

Trasa o średniej trudności, z dwoma wymagającymi podjazdami. Właściwie całą drogę jedziemy wyznakowanym w terenie czarnym szlakiem rowerowym. Samochód możemy zostawić w centrum Pilzna. Nad rynkiem góruje gotycki kościół z XIV w. , który warto odwiedzić. Jedziemy ulicą Lwowską na wschód. Rzekę Wisłokę przekraczamy chodnikiem prowadzącym wzdłuż drogi krajowej nr 73. Za mostem skręcamy w prawo, w kierunku miejscowości Mokrzec, by po dwóch kilometrach odbić w kierunku Dobrkowa. Tam napotkamy zabytkowy drewniany kościół pw. Narodzenia NMP z 1596 r. 300 m za świątynią skręcamy w prawo, w wąską asfaltową drogę i zaczynamy stromy podjazd, który wynagrodzą nam widoki na szczycie. Jedziemy grzbietem, po czym zjeżdżamy wraz z czarnym szlakiem rowerowym i Drogą św. Jakuba. W Gołęczynie skręcamy w lewo i jedziemy do przysiółka Południk. Tu czeka nas kolejny podjazd. W Południku skręcamy w prawo, do Gębiczyny i jedziemy dalej w kierunku Góry Świętego Grzegorza. Ten fragment jest bardzo widokowy. Przed kościołem odbijamy w prawo i zachowując ostrożność zjeżdżamy w dolinę Wisłoki zniszczoną drogą asfaltową przerywaną fragmentami płyt betonowych. Skręcamy na północ i przez Jaworze Górne i Dolne lokalną drogą asfaltową wracamy w kierunku Pilzna. Po drodze mijamy kilka ciekawych kapliczek.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Kościół pw. św. Jana Chrzciciela w Pilźnie – okazała bryła świątyni wyróżnia się w krajobrazie miasta. Jej powstanie datowane jest na XIV w. Mimo licznych zniszczeń i rekonstrukcji zachowała po części swój gotycki charakter. We wnętrzu, obok neogotyckiego wyposażenia, zobaczymy secesyjne polichromie z XX w., barokowe ołtarze boczne oraz późnogotycką rzeźbę Matki Boskiej z Dzieciątkiem.

Kościół pw. Narodzenia NMP w Dobrkowie – murowano-drewniana świątynia o bogatej historii, efektem czego były liczne przekształcenia w architekturze obiektu. W XVI w. pierwotny drewniany kościół zamieniono na murowany zbór braci polskich. Fundatorem był Jan Koniecpolski. Po jego śmierci obiekt ponownie przekształcono na kościół rzymskokatolicki. Do murowanego prezbiterium dostawiono drewniane nawę i zakrystię, a w późniejszym czasie wieżę i boczne kaplice. W XVIII-wiecznym ołtarzu głównym mieści się obraz Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny autorstwa Walerego Eljasza-Radzikowskiego.

Góra Świętego Grzegorza – na widokowym wzniesieniu ulokowany jest drewniany kościół pw. św. Grzegorza. Posiada on murowane prezbiterium będące pozostałością dawnej kaplicy z 1749 r. Powstała ona prawdopodobnie w miejscu, w którym zamordowano mnicha podążającego z Siedlisk do Pilzna. Drewniany korpus dobudowano w 1936 r. Barokowe wnętrze świątyni skrywa XVII-wieczny, malowany na desce, obraz św. Grzegorza. Na górze znajduje się również cmentarz z I wojny światowej, na którym pochowano 99 Austriaków oraz 106 Rosjan.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Stare Bielsko w pięknej, jesiennej oprawie.

• Dystans: 43,66 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 49 min.
  • Przewyższenia: 171 m
  • Suma podjazdów: 831 m
  • Suma zjazdów: 823 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Lemur36

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody wybrałem się ponownie w rejon Starego Bielska i Aleksandrowic, aby sprawdzić czy jesień przybrała już swoje wspaniałe barwy. Trasa przebiega w nowym wariancie, biegnąc zarówno głównymi drogami jak i ścieżkami rowerowymi. Pomimo że dystans do przejechania nie jest długi, to suma podjazdów wynosi 500m i dlatego oceniam ją na średni stopień trudności. Trochę wysiłku rekompensują wspaniałe widoki i piękny jesienny klimat.

🚲 Trasa rowerowa: Jezioro Żywieckie, Międzybrodzkie

• Początek trasy: Kęty
  • Dystans: 43,03 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 41 min.
  • Przewyższenia: 425 m
  • Suma podjazdów: 969 m
  • Suma zjazdów: 969 m

Seber03 poleca tę trasę

Opisana wycieczka miała na celu objechanie jezior Międzybrodzkiego i Żywieckiego. Droga w większości przebiegała asfaltami. Jazdę rozpoczęliśmy w miejscowości Sól, dalej wdrapaliśmy się ulicami do Kozubnika, gdzie stoi kilkanaście opuszczonych i zrujnowanych hoteli. Polecam obejrzeć. Szlakiem niebieskim (jedyny odcinek górski) wdrapaliśmy się na szczyt góry Żar. Długi i imponujący zjazd prowadził drogą asfaltową (można zjechać trudniejszą trasą downhillową) do Międzybrodzia i dalej wzdłuż jeziora. Nieprzyjemny odcinek wiódł ruchliwą ulicą 69 z Żywca. Po skręcie w prawo do Zarzecza droga opustoszała i można było spokojnie jechać w kierunku Tresnej. Stamtąd dalej zachodnim brzegiem podążaliśmy do końca naszej wycieczki.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Małe co nieco...

• Dystans: 38,07 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 16 min.
  • Przewyższenia: 115 m
  • Suma podjazdów: 824 m
  • Suma zjazdów: 805 m

Lemur36 poleca tę trasę rowerzystom

Kolejny trening przygotowujący w nowy sezon zbliżający się wielkimi krokami. Pierwsza część trasy przebiegająca przez Komorowice Śląskie, Mazańcowice, Międzyrzecze Górne i Dolne, obfituje w liczne podjazdy, które po przerwie zimowej wydają się wręcz wspinaczką wysokogórską ;) Drugi etap to już lekka i przyjemna wycieczka krajoznawcza, biegnąca po wiejskich obszarach Bronowa i Ligoty.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Najważniejszy jest stan techniczny Twojego roweru. Jeśli wybierasz się na swoją pierwszą wyprawę w sezonie, koniecznie zrób przegląd swojego jednośladu. Co warto zrobić przed rozpoczęciem sezonu? W skład przeglądu wchodzi szereg czynności do wykonania. Są to między innymi:

• sprawdzenie napędu, przerzutek, linek oraz hamulców
  • dopompowanie kół
  • wyczyszczenie ważnych elementów

W skład przeglądu wchodzą również inne czynności. Rower powinno się serwisować przynajmniej raz w roku, by mieć pewność, że jest odpowiednio sprawny i by móc cieszyć się nim dłużej. Podczas jazdy mocno eksploatujemy sprzęt, dlatego tak istotne jest, by o niego dbać.

Można samodzielnie serwisować swój rower, chociaż do tego wymagana jest odpowiednia wiedza. W Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Jeśli jednak wolisz, by Twoim jednośladem zajęli się specjaliści możesz oddać sprzęt do serwisu rowerowego.

Taki przegląd najlepiej jest wykonywać przed rozpoczęciem sezonu. Po sezonie też warto o niego odpowiednio zadbać. Pamiętaj, że im bardziej skrupulatnie będziesz dbać o sprzęt, tym dłużej Ci on posłuży.

Jeśli Twój sprzęt jest gotowy do użytku, pozostaje Ci zaplanować trasę i ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Co zwiedzić w woj. małopolskim? To region wielu atrakcji

Małopolska to jeden z najpiękniejszych regionów naszego kraju, stanowi więc idealne miejsce na zorganizowanie rowerowej wyprawy. Stolica regionu, Kraków, przeprowadzi wzdłuż cennych zabytków i urokliwych uliczek, a górujące nad rejonem Tatry urozmaicą – już i tak zachwycające – krajobrazy. Podczas wyprawy jednośladem warto też zwrócić uwagę na wyjątkowe zamki i pałace oraz obiekty na Szlaku Architektury Drewnianej. Kierując się w stronę Wieliczki lub Bochni rekomendujemy zrobienie sobie przerwy na zwiedzanie wyjątkowych kopalni soli. Z kolei by poczuć się jak na południu Europy, wystarczy odwiedzić regionalne winnice, których atmosfera i wyroby zachwycą każdego miłośnika wina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?