Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakończyła się przebudowa stacji w Trzebini. Podróż do Krakowa lub Katowic zajmuje 30 minut [ZDJĘCIA]

Sławomir Bromboszcz
Sławomir Bromboszcz
Sławomir Bromboszcz
Zakończyły się prace związane z przebudową stacji w Trzebini. Podróżni zyskali lepszy dostęp do kolei. W poniedziałek (30 września) do użytku oddano kolejny wyremontowany peron. Z tej okazji w Trzebini gościli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, posłowie Rafał Bochenek i Krzysztof Kozik, prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel oraz burmistrz Jarosław Okoczuk.

FLESZ - Trzy miesiące chorobowego, koniec raju dla symulantów!

od 16 lat

Zakończyła się przebudowa stacji w Trzebini. Podroż do Krakowa lub Katowic zajmie 30 minut

Przebudowa stacji w Trzebini to jeden z efektów modernizacji linii Kraków - Katowice, na której PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do potrzeb pasażerów dostosowały 12 stacji i przystanków. To niezwykle ważna inwestycja z uwagi na fakt, że jest to kluczowy w powiecie chrzanowskim punkt komunikacyjny.

Dzięki inwestycji w Trzebini podróżni oraz mieszkańcy aglomeracji katowickiej i krakowskiej zyskali lepszy dostęp do nowoczesnej kolei. Stacja jest dostosowana także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wszystko po to, by kolej była bardziej komfortowa oraz bezpieczna - podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Przebudowa stacji w Trzebini polegała na zastąpieniu niskich peronów wyższymi - ułatwiającymi wsiadanie do pociągów. Zamontowane zostały wiaty i ławki. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się dzięki windom mogą dogodnie dostać się do pociągów. W drodze pomaga czytelne oznakowanie, ścieżki naprowadzające i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze. Kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne, które prowadzi na perony i służy mieszkańcom do bezpiecznego przejścia pod linią kolejową.

Wkrótce na stacji pojawi się także biletomat oraz uruchomiony zostanie nowy system nagłośnienia. Obecny, z którego komunikaty są mało czytelne, jest tymczasowym rozwiązaniem - mówi Jarosław Okoczuk, burmistrz Trzebini.

Warto nadmienić, że dzięki inwestycji PLK podróż z Trzebini do Katowic i Krakowa zajmuje ok. 30 - 35 minut. Dojazd do Krzeszowic lub Jaworzna tylko 10 minut. Czasy przejazdu jeszcze się skrócą, po zakończeniu certyfikacji i zwiększeniu prędkości pociągów do 160 km/h.

Trzebinia jest teraz bliżej Krakowa. Dojazd pociągiem z tego miasta do centrum stolicy Małopolski zajmuje mniej czasu niż przejazd tramwajem z obrzeży Krakowa do centrum - zaznacza Łukasz Kmita, wojewoda małopolski.

Inwestycja między Krakowem a Katowicami zwiększyła poziom bezpieczeństwa dzięki 10 nowym bezkolizyjnym skrzyżowaniom oraz nowoczesnym urządzeniom sterowania. Ruch pociągów prowadzony jest z nowych lokalnych centrów sterowania. Komputerowe systemy wspierają kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” za przeszło 2 mld zł, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska