Zarządzaj innowacyjnie

Materiał partnera zewnętrznego

Krakowska firma z pomysłem wspiera rodzimych przedsiębiorców
Nowe technologie sprawiły, że administrowanie firmą i zarządzanie procesami wewnętrznymi z poziomu smartfona czy tabletu jest już możliwe. Takie rozwiązania oferuje krakowska firma Baseline, która stworzyła ponad dwadzieścia innowacyjnych modułów wspierających zarządzanie biznesem.
O szczegóły pytamy Piotra Musiała - Dyrektora Zarządzającego Baseline.

Jakie były początki firmy Baseline?
Początki nie były łatwe z uwagi na dużą konkurencyjność i nasycenie rynku rozwiązaniami informatycznymi typu CRM (Zarządzanie Relacjami z Klientem) czy EOD (Elektroniczny Obieg Dokumentów). Bardzo szybko zauważyliśmy, iż pomimo istnienia dobrych produktów w każdym z tych obszarów, ciężko znaleźć takie rozwiązanie, które łączyłoby cechy tych programów oraz zapewniałoby dodatkowe wsparcie w dziedzinie Zarządzania Projektami, Umowami, Serwisem.

Okazało się, że decyzja o stworzeniu takiego narzędzia była strzałem w dziesiątkę. Zanim jednak produkt przeszedł do fazy RTM, spędziliśmy wiele lat na jego rozbudowie i udoskonalaniu, co wcale nie było takie łatwe jak się na początku wydawało. Kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze IT pozwoliło nam uniknąć klasycznych błędów, jakie popełniają młode firmy wchodzące na trudny rynek sprzedaży oprogramowania.

Skąd inspiracja na takie innowacyjne rozwiązanie?
Każdy, kto choć przez moment pracował w korporacji, spotkał się z koniecznością używania systemów do organizacji czasu pracy, dostarczanych przez dużych, zachodnich producentów. Ergonomia tych rozwiązań oraz intuicyjność nie szły zwykle w parze z ceną, jaką trzeba było za tę „przyjemność” zapłacić. Zwłaszcza, że wiele z tych rozwiązań nie spełniało podstawowych oczekiwań użytkowników końcowych. Postanowiliśmy stworzyć coś prostszego, ale wielofunkcyjnego i zarazem tańszego w utrzymaniu. Coś, co będzie bardziej zrozumiałe dla zwykłego odbiorcy i na tyle uniwersalne, aby dawało korzyści na poziomie całej organizacji, kadry zarządzającej oraz szeregowych pracowników.

Czym wyróżnia się Baseline na tle konkurencji?
W zasadzie konkurencja na rodzimym rynku jest znikoma, gdyż istniejący dostawcy zazwyczaj specjalizują się w konkretnych obszarach takich jak zarządzanie dokumentami czy budowanie relacji z klientem. My poszliśmy o krok dalej i zbudowaliśmy wielofunkcyjną platformę dla biznesu, której zadaniem jest wsparcie kluczowych obszarów działalności. W naszej ofercie znajduje się Elektroniczny Obieg Dokumentów, Budżetowanie, CRM, Intranet, Zarządzanie Projektami, Umowy, HR, Serwis, a także zewnętrzna platforma B2B/B2C. Uzupełnieniem tego wszystkiego są dedykowane aplikacje mobilne na tablet oraz telefon. Łącznie przeszło dwadzieścia niezależnych modułów oraz dodatków, a każdy z nich może być dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.

Duży nacisk kładziemy na bezpieczeństwo, funkcjonalność oraz ergonomię całego rozwiązania. Lista wyróżników jest długa, ale myślę, że warto w tym miejscu jeszcze wspomnieć o samym wyglądzie programu, którego czytelność została bardzo mocno dopracowana. Potwierdzeniem tego są pozytywne opinie wśród klientów oraz firm, z którymi się spotykamy.

Do kogo skierowana jest oferta Baseline?
Nasza podstawowa oferta kierowana jest do firm średnich oraz dużych, ale posiadamy również rozwiązania dostępne w chmurze, dedykowane dla mniejszych podmiotów, nawet tych kilkuosobowych. Ponadto mamy doświadczenie z wieloma branżami takimi jak branża produkcyjna, usługowa, finansowa, reklamowa czy hotelarska. Dojrzałość naszego produktu i technologia, w jakiej tworzymy pozwalają nam realizować wdrożenia w relatywnie krótkim czasie - od kilku tygodni do kilku miesięcy, a czasem dłużej, jeżeli projekt jest skomplikowany i podzielony na etapy. Wszystko zależy od potrzeb i wyobraźni naszych klientów.

W prostych słowach, jak wyjaśnilibyście wsparcie innych przedsiębiorców przez rozwiązania Baseline? Jak i do czego Wasz system może wykorzystać mała lokalna firma?
Zazwyczaj wdrażamy nasze rozwiązania w firmach, które nie posiadają żadnych dedykowanych narzędzi oprócz Excela, Outlooka i programu księgowego. Dlatego też, w pierwszej kolejności staramy się optymalizować podstawowe obszary takie jak zarządzanie zadaniami i procesem sprzedażowym, aby z czasem wdrożyć bardziej zaawansowane narzędzia do kontroli wydatków, zarządzania dokumentami i projektami oraz wsparcia serwisu. Wyraźna korzyść dla firm płynie z faktu, iż Baseline™ gromadzi ważne informacje i dokumenty w jednym, centralnym miejscu, a to pozytywnie wpływa na organizację pracy i przepływ informacji w całej firmie. Po wdrożeniu świadczymy usługę wsparcia i rozwoju oprogramowania, dzięki której nasi klienci mogą optymalizować kolejne obszary swojej działalności.

Która branża była dla Was największym wyzwaniem?
Było ich kilka. Na pewno wyzwaniem była branża energetyczna, która posiada złożoną specyfikę i wymaga odwzorowania wielu skomplikowanych procesów. Na potrzeby tej branży stworzyliśmy dedykowane moduły do obsługi obiektów, węzłów ciepłowniczych i rozliczania pracy pogotowia technicznego. Dodam, że dużym wyzwaniem był ambitny harmonogram realizacji i odbioru prac.

W jakim segmencie wdrażacie najwięcej rozwiązań?
Głównie firmy o średniej wielkości, ale coraz częściej zdarzają się duże przedsiębiorstwa z wieloma oddziałami zlokalizowanymi na terenie kraju jak i poza jego granicami. Cieszymy się z faktu, iż zaufało nam wiele znanych marek takich jak Vision Express, Benefit Systems, Trans.eu czy Dako. Daje nam to motywację do dalszego rozwoju i inwestycji w nowe technologie.

Czy w przyszłości przewidujecie jeszcze większe innowacje w waszych rozwiązaniach?
Oczywiście! Stały poziom innowacji powoduje, iż sukcesywnie podnosimy poprzeczkę oraz zwiększamy i tak już dużą przewagę nad konkurencją. W najbliższym czasie planujemy realizację projektów związanych z podpisem biometrycznym, systemami kurierskimi czy rozbudową istniejącej platformy B2B/B2C. Obecnie prowadzimy bardzo obiecujące projekty dla kancelarii prawnych i biur rachunkowych. Chcielibyśmy w najbliższym czasie wejść na ten rynek z konkretnym, pudełkowym rozwiązaniem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska