Znamy nowego wykonawcę rozbudowy DK 94 w Olkuszu
Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wybrał nowego wykonawcę rozbudowy olkuskiego odcinka drogi krajowej numer 94 w Olkuszu.
Warto przypomnieć, że po ogłoszeniu przetargu do GDDKiA w Krakowie trafiło osiem ofert. Najniższa z nich została złożona przez konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. Jako że oferta przedsiębiorców była o około 30 procent mniejsza niż zakładany przez GDDKiA budżet to instytucja poprosiła wykonawców o złożenie wyjaśnień.
- Po otrzymaniu wyjaśnień uznaliśmy je za niewystarczające i oferta konsorcjum nie została wzięta pod uwagę przy wyborze. Wybraliśmy firmę Strabag. Odrzucony wykonawca skorzystał jednak z prawa do złożenia odwołania do KIO i wygrał. Zgodnie z wyrokiem powtórzyliśmy ocenę i wybór, wskazując ofertę konsorcjum NDI jako najkorzystniejszą. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań – podkreśla Monika Skrzydlewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Olkuski odcinek krajówki zmieni się nie do poznania. Jej skrzyżowanie z Rabsztyńską i Kościuszki stanie się dwupoziomowe. W miejsce skrzyżowania drogi krajowej z Kruszcową i Spółdzielczą wybudowane zostanie rondo turbinowe. Dodatkowo w miejscu niebezpiecznego przejścia dla pieszych przy ulicy Cegielnianej powstanie kładka dla pieszych.
Prace mają także objąć: wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, podniesienie nośności drogi a także budowę: ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych i ekranów akustycznych. Dodatkowo w rejonach skrzyżowań, zatok autobusowych, przejść dla pieszych oraz na dojściach pomiędzy przejściami a zatokami autobusowymi wykonane zostanie oświetlenie.
- Na przeprowadzenie prac wykonawca będzie miał 24 miesiące, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca – podsumowała Monika Skrzydlewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Przebudowa olkuskiej krajówki cieszy wielu kierowców ze Srebrnego Miasta i okolic. Droga jest bowiem w fatalnym stanie. Na całej jej długości nie brakuje nierówności, kolein i dziur. W nienajlepszym stanie są także dwa przejścia podziemne przy ulicach Skalskiej i Polnej. Te są pełne pseudografitti a w dodatku stan ścian, sufitów i nawierzchni „pozostawia wiele do życzenia”.
Część mieszkańców opowiada się natomiast przeciwko rozbudowie DK 94. Jak podkreślają dużo lepszym pomysłem byłaby budowa obwodnicy. Ta pozwoliłaby „odciążyć” miasto a także zapobiec podzieleniu miasta za pomocą paneli akustycznych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tańce do białego rana podczas studniówki "Ekonomika" w Olkuszu
- Wkrótce ruszy przebudowa Rabsztyńskiej i Sikorki w Olkuszu
- Studniówka ZS nr 4 w Olkuszu, popularnej „Budowlanki”. Obecny był starosta. ZDJĘCIA
- W Wolbromiu uruchomiona została lodówka społeczna
- Tak postępują prace przy budowie pierwszej tężni solankowej w gminie Olkusz
- Ogromna inwestycja w powiecie olkuskim. Bukowno będzie miało zachodnią obwodnicę
