
4. Serwisy społecznościowe
Niemałą popularnością cieszą się również media społecznościowe. Korzysta z nich ponad co trzeci badany. Internauci dołączają do grup zrzeszających przedstawicieli konkretnej branży lub mieszkańców danego miasta. W ten sposób nie tylko mogą zawęzić obszar swoich poszukiwań, ale także – poznać konkurentów do pracy, którzy ujawniają się w komentarzach.
- Wyraźnie rośnie rola mediów społecznościowych, szczególnie w rekrutacji młodych kandydatów. Osoby dopiero wchodzące na rynek pracy, często nie mające jeszcze zbyt dużego dorobku zawodowego, potrafią być zagubione w tradycyjnych serwisach ogłoszeniowych. Dlatego w dzisiejszych warunkach rynkowych, firmy same starają się do nich dotrzeć przez odpowiednie kampanie employer brandingowe czy nawet reklamowe. Wówczas ogłoszenia o pracę trafiają bezpośrednio do wyselekcjonowanych grup kandydatów, także tych pasywnych. Inne zastosowanie mają branżowe serwisy społecznościowe. Są one wykorzystywane głównie przez dobrze wykształconych specjalistów, którzy cenią sobie możliwości budowania własnego wizerunku i przy tym bezpośrednie dotarcie do rekruterów – uważa Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service.

5. Targi pracy
Wśród młodych kandydatów dużą popularnością cieszą się targi pracy. Niektóre z nich są skierowane bezpośrednio do absolwentów, inne – do specjalistów, których brakuje na rynku, np. do pracowników branży IT. Targi to świetna okazja, żeby porozmawiać bezpośrednio z rekruterem. Udaj się na nie z plikiem CV. Działy HR chętnie przyjmują dokumenty aplikacyjne od kandydatów, chociaż niektóre mogą odesłać Cię na stronę firmy. Najważniejszy jest jednak odzew ze strony pracodawcy, a o ten po targach pracy nietrudno.

6. Agencje zatrudnienia
Osobom poszukującym pracy z pomocą przychodzą agencje zatrudnienia. Pracodawcy korzystają z ich usług, żeby zaoszczędzić na czasie, uniknąć zobowiązań wynikających ze stałej pracy lub znaleźć pracowników, których brakuje na rynku. Agencja zatrudnienia to także duże ułatwienie dla poszukujących pracy. Nie płacą oni za korzystanie z usług pośrednika, a za to mogą zyskać dzięki jego doświadczeniu i kontaktach.
– Do agencji pracy równie często zgłaszają się zarówno absolwenci uczelni, jak i osoby ze średnim czy też zawodowym wykształceniem. Obecnie bowiem dla pracodawców najważniejszy jest nie sam dyplom, ale dodatkowe kwalifikacje i unikalne umiejętności oraz gotowość do ciągłego rozwoju i zdobywania nowych kompetencji – uważa Hanna Bielicka-Adamczyk z GP People.

7. Biura karier
Mniejszym zainteresowaniem cieszą się działające przy uczelniach wyższych biura karier. Nie tylko publikują one ogłoszenia rożnych pracodawców, ale także – prowadzą działalność doradczą, szkoleniową i badawczą. Jeżeli szukasz pierwszej pracy, stażu lub praktyk, to miejsce jest dla Ciebie.