W ustawach zmodyfikowano reguły umieszczania reklam w usługach medialnych. Dokonano podziału doby na trzy przedziały czasowe, z czego dwa zawierają ograniczenia emisji reklam:
- 06.00-18.00 – 20% tego czasu może być przeznaczone na reklamę, nie może to jednak przekroczyć 144 minut;
- 18.00-24.00 – 20% tego czasu może być przeznaczone na reklamę, nie może to jednak przekroczyć 72 minut.
zaproponowano odejście od generalnego zakazu lokowania produktu i wprowadzenie dopuszczalności lokowania produktu jako zasady, od której przewidziane są wyjątki;
wprowadzono możliwość przerywania reklamami filmów dla dzieci, dłuższych niż 60 minut. Pozostałe treści skierowane do dzieci w dalszym ciągu nie będą mogły być przerywane reklamami.
W projektach dodano zakaz nadawania reklam papierosów elektronicznych.
Wprowadzano przepisy dotyczące prowadzenia działalności związanej z dostarczaniem platform udostępniania wideo.
Chodzi o:
- zapewnienie odbiorcom podstawowych informacji dotyczących dostawców platform;
- zgłoszenie platformy udostępniania wideo do wykazu prowadzonego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w systemie teleinformatycznym (zgłoszenie będzie zawierać podstawowe informacje). Wzór zgłoszenia i wykazu zostaną określone w rozporządzeniu KRRiT;
- zakaz umieszczania treści nawołujących do przemocy i popełniania określonych w ustawie przestępstw, zagrażających prawidłowemu rozwojowi małoletnich (bez stosowania odpowiednich zabezpieczeń technicznych);
- wyeliminowanie treści zabronionych, bądź ich udostępnianie w sposób zgodny z prawem w ramach kontroli ex post;
- obowiązek stworzenia mechanizmu składania skarg, tak aby odbiorcy treści na platformie mieli zapewniony łatwy sposób sygnalizowania dostawcom platform o naruszeniach przepisów w treściach umieszczanych na platformie.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
