EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013. Język obcy - angielski, niemiecki [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013. Język angielski, p. rozszerzony [ARKUSZE, WYNIKI, ODPOWIEDZI wkrótce]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013. Język niemiecki [ODPOWIEDZI DO TESTU]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013. Język obcy - angielski [ARKUSZE, WYNIKI, ODPOWIEDZI wkrótce]
Od wtorku obserwowaliśmy przebieg egzaminów gimnazjalnych w Gimnazjum nr 7 im. Bartosza Głowackiego w Krakowie.
W tej szkole do tegorocznego egzaminu przystąpiło 139 uczniów klas trzecich.
Przed każdym testem oraz po ich zakończeniu rozmawialiśmy z uczniami gimnazjum. Oto ich opinie na temat napisanych testów:
Dzień pierwszy egzaminów, wtorek 23 kwietnia.
Gimnazjaliści zdają testy z przedmiotów humanistycznych. Najpierw godzinny sprawdzian z historii i wiedzy o społeczeństwie, potem trwający 90 minut egzamin z języka polskiego.
- Wiedza o społeczeństwie była prosta, język polski raczej też - mówi Kinga Mroczka, uczennica 7 gimnazjum w Krakowie - Znacznie trudniejsza była historia, trzeba było rozpoznawać wydarzenia i fakty na podstawie map i ilustracji.
- To prawda, niektóre zadania były dziecinnie proste, z kolei inne były zbyt trudne - mówi kolega Kingi, Wojciech Maślany. - Ale charakterystyka postaci była w porządku. Opisałem Aragorna z "Władcy Pierścieni" J.R.R. Tolkiena - dodaje Wojciech.
Dzień drugi egzaminów, środa 24 kwietnia.
Gimnazjaliści zdają test z przedmiotów ścisłych. Najpierw godzinny sprawdzian z przedmiotów przyrodniczych obejmujący biologię, chemię, fizykę i geografię. Potem 90. minutowy test z matematyki.
Julia Konik, Karolina Nawieśniak i Kinga Szufnarowska (na zdjęciu od lewej) są zadowolone z tego jak poszły im egzaminy z przedmiotów ścisłych. Zgodnie twierdzą, że egzamin nie był bardzo trudny choć podobnie jak we wtorek, pierwsza część egzaminu (z przedmiotów przyrodniczych) była trudniejsza od drugiej.
- Niektóre zadania z chemii czy biologii sprawiały problem, za to sądzę, że będę miała maksymalną liczbę punktów z zadań otwartych z matematyki - mówi Karolina Nawieśniak, a jej koleżanka Kinga Szufnarowska dodaje: - matematyka rzeczywiście była dość łatwa a w zadaniach z biologii czy geografii pomagała obecność dużej liczby rysunków poglądowych.
Z egzaminu zadowolona jest też Julia Konik. - Chociaż zawsze wolałam przedmioty humanistyczne, to dziś poszło mi całkiem nieźle. Trudności miałam tylko w zadaniu, w którym trzeba było samodzielnie wyprowadzić wzór na pole figury - dodaje uczennica klasy 3 a.
Dzień trzeci egzaminów, czwartek 25 kwietnia.
Gimnazjaliści zdają egzamin z wybranego przez siebie języka obcego. Zdawać można języki: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, hiszpański, włoski. Egzamin na poziomie podstawowym rozpoczął się o 9 i trwał godzinę druga część egzaminu (również godzinna), na poziomie rozszerzonym rozpoczęła się o 11. Przy rekrutacji do szkoły podnadgimnazjalnej brany pod uwagę będzie jedynie wynik z części podstawowej jednak uczniowie mogą dobrowolnie zdawać także egzamin z języka na poziomie rozszerzonym.
Koleżanki Katarzyna, Anna. Anna i Karolina (na zdjęciu od lewej) są zgodne, że egzamin z języka angielskiego nie był trudny. Dziewczęta zdawały test zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym, jak większość ich koleżanek i kolegów ze szkoły (W gimnazjum nr 7, które odwiedziliśmy spośród wszystkich uczniów tylko 6 uczniów zdawało język niemiecki, reszta właśnie angielski).
- Część podstawowa w ogóle nie sprawiła mi problemu. Rozszerzona, choć trudniejsza, także poszła mi bardzo dobrze - mówi Anna Chajec (na zdjęciu druga od lewej). - Nagranie puszczane z taśmy w języku angielskim było wyraźne, a w zadaniach do tekstu były wskazówki. Ostatnie zadanie, w którym należało napisać e-mail do znajomego także było proste i dawało możliwość popisania się znajomością słownictwa - dodaje Anna.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+