Egzamin Test gimnazjalny 2014 - język polski, historia, wos [ARKUSZ CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PDF]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE]
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014, JĘZYK POLSKI - ODPOWIEDZI
ZADANIE 1.
Autor nie zdecydował się zamieszkać w Ikoyi, ponieważ
D. nie mógłby tam poznać prawdziwej kultury afrykańskiej
ZADANIE 2.
Sprzeczne z tekstem jest stwierdzenie
B. przybycie do miasta daje im gwarancję poprawy losu
ZADANIE 3.
Opisując w trzecim akapicie budowę slumsów, reportażysta używa przede wszystkim czasu
A. teraźniejszego, aby 2. podkreślić dynamizm i ciągłość powstawania dzielnicy
ZADANIE 4.
Tekst MÓJ ZAUŁEK jest przykładem reportażu, ponieważ autor
D. opisuje sytuację w których był naocznym świadkiem lub uczestnikiem
ZADANIE 5.
5.1. Podkreślają przekonanie autora o słuszności wyboru miejsca zamieszkania. T
5.2. Nadają wypowiedzi zabarwienie emocjonalne. T
ZADANIE 6.
W wypowiedzeniu kończącym tekst - Całe miasta postawione bez jednej cegły, metalowego pręta, metra kwadratowego szyby! - autor wyraża
C. podziw dla ludzkiej zaradności
ZADANIE 7.
Zachowanie sowy wobec orła świadczy o jej
A. szlachetności
ZADANIE 8.
Zdarzenie ze strzelcem spowodowało, że
B. zdolności sowy zostały docenione przez orła
ZADANIE 9.
C. bywa, że i w słabości czasem siła tkwi
ZADANIE 10.
C. tylko stwierdzenia 1 (bohaterowie zwierzęcy reprezentują określone typy ludzkie) i 2. (ze zwięźle opisanego zdarzenia wynika pouczający wniosek) są poprawne
ZADANIE 11.
11.1. Wtem - zapowiada nagły zwrot akcji. T
11.2. Natychmiast 0 sygnalizuje szybkie następowanie po sobie zdarzeń.
Zakończył się egzamin dla gimnazjalistów sprawdzający ich wiedzę humanistyczną. Przebiegł spokojnie, wszystko odbyło się zgodnie z procedurami - poinformowała wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Mariola Konopka.
Egzamin rozpoczynał się o godz. 9. Uczniowie najpierw dostali blok zadań z historii i wiedzy o społeczeństwie (mieli godzinę na jego rozwiązanie). Następnie była przerwa, po której przystąpili do bloku zadań z języka polskiego (ta część egzaminu trwała półtorej godziny). Uczniowie z dysfunkcjami mogli mieć przedłużony czas na rozwiązanie obu bloków zadań.
Prace uczniów zostały zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu.
Test z wiedzy humanistycznej jest jedną z trzech części egzaminu gimnazjalnego. W czwartek uczniowie będą pisać drugą jego część - sprawdzian z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, w piątek trzecią - test ze znajomości języka obcego.
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w środę, czwartek i piątek, to będzie go pisać w drugim terminie - 2, 3 i 5 czerwca.
Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie.
Egzamin gimnazjalny 2013