Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klasyczna elegancja, odważne czółenka i zachcianki na zamówienie

.
Patronem cyklu jest Galeria Tarnovia, organizator programu Tarnovskie Trendy Biznesu.

Jest 8.30 rano. Pana Jacka Bogusza zastajemy w połowie drogi do Kalwarii Zebrzydowskiej, miasta, w którym nadzoruje to, co w swoim biznesie lubi najbardziej – produkcję butów. Wizytowe, klapki, mokasyny i inne – wszystkie te modele trafią niebawem do jednej z największych sieci obuwniczych w Polsce. Ponadto obuwie męskie jego projektu i wykonania pojawi się na półkach dwóch należących do niego sklepów. Jeden znajduje się w Brzesku, drugi, pod nazwą Eliseo, w Galerii Tarnovia w Tarnowie.

Choć działalność produkcyjna odbywa się w Kalwarii, pan Jacek najmocniej związany jest właśnie z Tarnowem. To tu kończył szkołę i studia, tutaj także rozpoczął swoją pierwszą pracę, w której zdobywał szlify w zawodzie. Po pięcioletnim okresie zatrudnienia w jednej z wiodących wówczas, dziś już nieistniejących polskich firm zajmujących się produkcją komponentów obuwniczych, gdzie poznał proces technologiczny, rynek i zdobył kontakty zawodowe, postanowił rozwinąć skrzydła i stanąć na własnych nogach. Początkowo jako pośrednik, pracujący na prowizji, później jako właściciel jednego, potem drugiego sklepu, ulokowanego w pierwszej galerii handlowej w Tarnowie. Gdy wreszcie ciężka praca zaczęła przynosić zamierzone efekty, a sprzedaż osiągnęła satysfakcjonujący poziom, pojawiły się trudności z terminowymi dostawami towarów.

Moment, w którym pan Jacek zauważył, że traci wyłączność na pewne produkty i ma problem z tzw. zatowarowaniem sklepów, był przełomowy dla podjęcia decyzji, że czas na własne wytwórstwo. - Początki nie były łatwe, na ten rynek jest duża bariera wejścia, a konkurencja ogromna. Nie przypominam sobie, żeby ktoś po mnie postanowił rozpocząć podobną działalność, byłem jednym z ostatnich. Choć minęło już parę lat, w Kalwarii wciąż czuję się outsiderem, ponieważ w tym polski zagłębiu obuwniczym jestem jedynym przyjezdnym, jedynym, który biznesu i umiejętności nie odziedziczył – wspomina Jacek Bogusz. Samodzielność i odwaga opłaciły się – pan Jacek systematycznie rozwija produkcję, choć na razie koncentruje się na obuwiu męskim. Nie jest jednak powiedziane, że kiedyś nie spróbuje swoich sił z modelami damskimi.

Sklep pana Jacka w Galerii Tarnovia funkcjonuje od 7 lat, choć wcześniej, zanim został otwarty pod szyldem Eliseo, działał pod inną marką, firmy wywodzącej się właśnie z Kalwarii Zebrzydowskiej. - Zawsze chcieliśmy się wyróżniać na rynku, być jedynymi, którzy oferują daną markę, sprzedawać jedynie obuwie polskie i jedynie ze skóry. Klienci ufali nam, a my ufaliśmy naszym kontrahentom. Współpraca się zakończyła, ponieważ w polskich warunkach trudno jest mówić o czymś takim jak umowa dżentelmeńska. Jeśli nie masz czegoś na papierze, to tak, jakbyś nie miał tego wcale. Po nieudanej przygodzie z franczyzą stworzyliśmy markę Eliseo.

Pierwsze miesiące działalności sklepu pod nowym szyldem upływały pod znakiem edukacji klientek, że to nadal ten sam zespół i te same wartości, tylko obuwie trochę inne, lepsze. - W salonie Eliseo w Galerii Tarnovia sprzedajemy obuwie męskie własnej produkcji, które trafia również do jednego z polskich gigantów obuwniczych. Tam jednak jest znacznie droższe niż u nas. Mamy także szeroką ofertę modeli damskich, wśród których prym wiodą uwielbiane przez mieszkanki Tarnowa czółenka. Największą popularnością cieszą się modele klasyczne, ale my staramy się wyróżniać, proponując oryginalne, często odważne wzory i kolory. Zapotrzebowanie na nie jest mniejsze, ale za to dzięki nim odróżniamy się od konkurencji – tłumaczy Jacek Bogusz. Obuwie damskie na razie zamawia u innych producentów, ponieważ produkcja modeli dla pań jest bardziej skomplikowana i zależna od aktualnych trendów, a co za tym idzie ryzykowna. Z ryzykiem pan Jacek nie raz już się zmierzył, jednak wie, że należy je zawsze dobrze wyważyć. - Jesteśmy firmą rodzinną, razem ze mną pracuje w niej mój brat, bratowa i żona. Staram się zatem odpowiednio przygotowywać do każdego nowego kroku w karierze.

Projektując buty, pan Jacek inspiracji szuka na wybiegach zachodnich domów mody i na targach branżowych, które co roku odbywają się m.in. w Mediolanie. - Trzeba być na bieżąco z trendami, choć w przypadku mody męskiej zmiany z sezonu na sezon nie są aż tak duże. Modele prezentowane przez domy mody to często wariacje na temat, należy je dostosować do polskich warunków i wymagań rodzimego odbiorcy. W głowie rodzi się projekt, który przenoszę na papier – opowiada. Oczekiwania klientów są w jego sklepie w Galerii Tarnovia absolutnie priorytetowe; to do nich dostosowuje ofertę i ekspozycję.
Głównym mottem jego działalności jest po prostu dobry produkt, a także bliska relacja z klientem. – To właśnie dobra znajomość stałych gości znacznie ułatwiła start sklepu pod szyldem Eliseo – dwie osoby z personelu pracują w naszym sklepie od 7 lat, czyli od samego początku, a co za tym idzie były z łatwością rozpoznawane. Klienci szybko przekonali się, że to nadal my. Znamy naszych stałych gości na tyle dobrze, że już od progu wiemy, jakie są ich potrzeby i czego poszukują. Kluczem do sukcesu jest także cena – konkurencyjna i adekwatna do jakości.

Do sklepu Eliseo w Galerii Tarnovia zaglądają zarówno panie, jak i panowie. Większość z nich decyduje się na obuwie klasyczne, lecz odważna kolorystyka i fasony coraz bardziej zyskują na popularności. Pan Jacek jest rzemieślnikiem, jakich w Polsce coraz mniej. Jeśli klient w jego sklepie nie znajdzie tego, czego szuka, istnieje możliwość wykonania zlecenia specjalnego, modelu obuwia na zamówienie. - Takie zapytania to wciąż jednak rzadkość. Panowie, bo obecnie tylko dla nich jesteśmy w stanie zrealizować takie zlecenie, nie są zbyt wybredni. Na ogół zadowala ich to, co widzą w sklepie, choć ostatnio trafił nam się klient, który zażyczył sobie innego koloru i dodatków do modelu dostępnego w ofercie. Na takie przywileje już niebawem, wraz z rozwojem firmy pana Jacka, będą mogły liczyć także panie. Na razie mogą skorzystać z takich usług jak zwężenie lub poszerzenie cholewy kozaków. -Bardzo dużo pań było wręcz zaskoczonych, gdy od obsługi słyszały propozyję uszycia kozaka na wymiar, w zależności od tego, czy łydka jest szczupła, czy też teższa i wymaga dopasowania. Możemy im zaoferować także usługę rozbicia obuwia lub wymiany obtartych obcasów. Oferta czółenek i obuwia damskiego w sklepie Eliseo w Galerii Tarnovia jest jedną z najbogatszych w Tarnowie. Pan Jacek zaprasza do swojego sklepu wszystkich, którzy szukają dobrej jakości, ciekawych modeli i fachowej obsługi. - Obuwie to moja pasja, a każdy pasjonat lubi swoją pasją zarażać – podsumowuje.

Tarnovskie Trendy Biznesu to program stworzony przez właścicieli centrum handlowego z myślą o markach obecnych lub debiutujących w Galerii Tarnovia. Jego celem jest promocja misji, która stoi za konkretną marką, a także prezentacja oferty oraz wsparcie rozwoju i działań biznesowych podejmowanych przez poszczególne sklepy. Galeria Tarnovia skupia 90 salonów i punktów usługowych, z czego 40% stanowią marki modowe, zaś 20% to marki unikatowe, obecne wyłącznie w Galerii Tarnovia.

Od 2015 centrum handlowe położone przy ulicy Krakowskiej przechodzi intensywną modernizację oraz zmiany w ofercie. W wyniku przebudowy powierzchni Galerii już niebawem otwarte w niej zostanie pierwsze kino wielosalowe w Tarnowie. Oferta centrum wzbogaci się także o kolejne sklepy, nieobecne dotąd w regionie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska