https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Klasyk jeszcze bardziej eko i nowoczesny. Najnowsza hybrydowa Toyota RAV4 Hybrid 2.5 222 KM

Janusz Michalczak
Samochód ma ogromny bagażnik z podłogą, którą możemy ustawić w dwóch położeniach, uzyskując dodatkową przestrzeń
Samochód ma ogromny bagażnik z podłogą, którą możemy ustawić w dwóch położeniach, uzyskując dodatkową przestrzeń Zdjęcia: Janusz Michalczak
Pojazd ten sam wyznacza standardy w swojej klasie. RAV4 jest klasykiem wśród SUV-ów. a w wersji hybrydowej autem z innej epoki technologicznej. Auto ma wiele wyjątkowych rozwiązań. Jego sercem jest napęd o mocy 222 KM, który tworzą silnik benzynowy oraz elektryczny. Pierwszy z nich pracuje w oszczędzającym paliwo cyklu Atkinsona.

Od poprzedniej wersji odróżnia się ta jednostka m.in. dłuższym skokiem tłoków (103,4 zamiast 98 mm) i wyższym stopniem sprężania (14,0:1 zamiast 12,5:1). Sprawność cieplna wynosi w przypadku tego nowego silnika 41 proc. i jest większa niż w Priusie Plug-In! Autem możemy poruszać się w trybie eko, normal oraz sport.

Z jednostką tą świetnie współpracuje przekładnia e-CVT, która niezauważenie przełącza tryb pracy ze spalinowego na elektryczny. Auto w dobie poszukiwania rozwiązań downsizingowych, czyli wykorzystywania małych, często 1-litrowych, silników imponuje mocą i osiągami. Potrafi rozpędzić się do prędkości 100 km na godz. w 8,3 s. Napęd 4x4 jest realizowany przez elektryczny silnik o mocy 68 KM, który napędza tylną oś. Kierowcę wspomaga system TSC (stabilizuje on też jazdę zestawu składającego się z samochodu i przyczepy, monitorując ruchy ładunku).

Nadwozie nowej RAV4 ma więcej charakteru. Pojawił się duży grill, proste linie i nadkola charakterystyczne dla terenowych klasyków. Manewrowanie samochodem ułatwia system wizyjny. Cztery kamery, umieszczone z każdego boku samochodu, zapewniają widok 360 stopni wokół auta. Na 7-calowym ekranie (Camera View) można zobaczyć auto z lotu ptaka lub z dowolnej strony. Jednym z kapitalnych rozwiązań jest monitor w lusterku, który w świetnej jakości pokazuje obraz z tyłu pojazdu.

RAV4 jest bardzo przestronna. Wygospodarowano wiele miejsca zwłaszcza z tyłu, gdzie oparcia foteli mogą być ustawiane w dwóch położeniach. Pojemność bagażnika to 580 l (po złożeniu siedzeń - 1690 l). Pojazd potrafi spalić na trasie nawet 5,5 l, w mieście 7 l na 100 km.

Polscy kierowcy są nabuzowani. Widzimy nieżyczliwość u innych, nie widzimy u siebie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
hawrenciuk
Nie dość, że ładna to jeszcze ekologiczna. Spalanie w suvie dzięki hybrydzie nabiera nowego znaczenia. Nowsza generacja według testów zużywa jeszcze mniej paliwa co na takie gabaryty auta jest dużym plusem
g
gość
Hybryda na obecne normy spalin to chyba jedno z najlepszych rozwiązań.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska