Od poprzedniej wersji odróżnia się ta jednostka m.in. dłuższym skokiem tłoków (103,4 zamiast 98 mm) i wyższym stopniem sprężania (14,0:1 zamiast 12,5:1). Sprawność cieplna wynosi w przypadku tego nowego silnika 41 proc. i jest większa niż w Priusie Plug-In! Autem możemy poruszać się w trybie eko, normal oraz sport.
Z jednostką tą świetnie współpracuje przekładnia e-CVT, która niezauważenie przełącza tryb pracy ze spalinowego na elektryczny. Auto w dobie poszukiwania rozwiązań downsizingowych, czyli wykorzystywania małych, często 1-litrowych, silników imponuje mocą i osiągami. Potrafi rozpędzić się do prędkości 100 km na godz. w 8,3 s. Napęd 4x4 jest realizowany przez elektryczny silnik o mocy 68 KM, który napędza tylną oś. Kierowcę wspomaga system TSC (stabilizuje on też jazdę zestawu składającego się z samochodu i przyczepy, monitorując ruchy ładunku).
Nadwozie nowej RAV4 ma więcej charakteru. Pojawił się duży grill, proste linie i nadkola charakterystyczne dla terenowych klasyków. Manewrowanie samochodem ułatwia system wizyjny. Cztery kamery, umieszczone z każdego boku samochodu, zapewniają widok 360 stopni wokół auta. Na 7-calowym ekranie (Camera View) można zobaczyć auto z lotu ptaka lub z dowolnej strony. Jednym z kapitalnych rozwiązań jest monitor w lusterku, który w świetnej jakości pokazuje obraz z tyłu pojazdu.
RAV4 jest bardzo przestronna. Wygospodarowano wiele miejsca zwłaszcza z tyłu, gdzie oparcia foteli mogą być ustawiane w dwóch położeniach. Pojemność bagażnika to 580 l (po złożeniu siedzeń - 1690 l). Pojazd potrafi spalić na trasie nawet 5,5 l, w mieście 7 l na 100 km.
Polscy kierowcy są nabuzowani. Widzimy nieżyczliwość u innych, nie widzimy u siebie
Źródło: TVN Turbo/x-news
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
