https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny etap rozbudowy Kraków Airport

pb
Kraków Airport
Kraków Airport mat. pras. Kraków Airport
Do użytku pasażerów Kraków Airport został oddany II etap inwestycji, polegającej na rozbudowie i modernizacji terminalu. Etap ten obejmował wybudowanie fragmentu budynku łączącego stary i nowy obiekt oraz przebudowę dawnej hali odbioru bagażu. Powstały tam nowe stanowiska odprawy biletowo-bagażowej (check-in). Dla pasażerów oznacza to jeszcze prostszą i wygodniejszą podróż, wyłącznie w oparciu o nową infrastrukturę.

Od rana wszystkie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej znajdują się w nowej hali odpraw, zlokalizowanej na poziomie „0” terminalu. Strefa ta połączona jest z oddaną do użytku w ubiegłym roku częścią terminalu oraz kładką (pasażerowie mogą skorzystać z windy lub wygodnej pochylni). Pasażerowie mają do dyspozycji 28 nowych stanowisk odprawy biletowo-bagażowej, zlokalizowanych blisko punktów kontroli bezpieczeństwa.

- Cieszymy się z zakończenia tego etapu inwestycji. To dla pasażerów znaczne ułatwienie
i podniesienie komfortu podróży. – podkreśla Radosław Włoszek, p.o. prezesa Zarządu Kraków Airport. - Kilka tygodni temu staliśmy przed dużym wyzwaniem. Dzisiaj jesteśmy pewni, że lotnisko jest gotowe na przyjęcie dodatkowych pasażerów, którzy przylecą do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży. – dodaje Radosław Włoszek.

Oddany dziś fragment terminalu to także: dodatkowy punkt kontroli bezpieczeństwa, 3 dodatkowe poczekalnie odlotowe (gate) oraz dodatkowa karuzela w hali odbioru bagaży. Pasażerowie podróżujący do krajów strefy Schengen liniami PLL LOT, SWISS, Lufthansa, SAS International Airlines będą mogli skorzystać z dodatkowego rękawa.

Ostatni, trzeci etap budowy zakłada modernizację funkcjonującej do tej pory hali odpraw. Powstaną tam kolejne stanowiska odprawy biletowo-bagażowej. Ponadto w części tej znajdzie się salon VIP, a także taras widokowy. Docelowo obie części terminalu zostaną połączone w jedną bryłę. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na IV kwartał 2016. Docelowo w terminalu będzie działać 18 poczekalni odlotowych (gate), 46 stanowisk odpraw (check-in), 3 wieże przyrękawowe, 5 rękawów oraz 6 karuzel odbioru bagażu. Autorem projektu terminalu oraz przystanku jest firma „Apa Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa Architektura”. Inwestycje są finansowane ze środków własnych spółki, obligacji oraz funduszy unijnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
adffvdf
kiedy zrobią coś z systemem informacji lotniskowej, bo tu wiele jest do zrobienia.
Podobnie warto dodać miejsc siedzących - także w strefach przed bramkami, również w przylotach, gdzie czekający na przylatujących bliskich nie mają gdzie usiąść.
Lepszej organizacji i informacji - w przylotach - wymaga też system sprzedaży biletów mpk i pkp.
Generalnie, nie jest źle i o niebo lepiej niż parę lat temu, ale porównując do Europy czy świata... wstyd, zwłaszcza, że budując terminal od nowa można było zrobić to profesjonalnie i perspektywicznie na przyszłość.
P
Petent
Projekt wnetrza jest przestarzały, od dawna na lotniskach nie wydziela się poszczególnych "poczekalni" przy gejtach, zostawia się wolną przestrzeń tak żeby zapewnić większą swobodę i elastyczność.
r
rychu
i najważniejsza kaplica... "żeby mu okradli garaż, żeby go zdradziła stara, żeby mu się córka z czarnym, żeby miał aidsa i raka..."
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska