FLESZ - Płaca minimalna pójdzie w górę
- Intensywne prace drogowe toczą się na odcinku od ul. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. Brzeską. W pobliżu pętli autobusowej Pleszów wybudowany został most oraz przebudowany wiadukt kolejowy ArcellorMittal – prace na tych obiektach dobiegły końca. Ukończone zostały także zasadnicze prace przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny, Narcyza Wiatra, a także na węźle zlokalizowanym przy ul. Szymańskiego, Rusieckiej, którego zadaniem jest przeprowadzenie bezkolizyjnego ruchu ul. Igołomską nad łącznicą dróg lokalnych"
- wyliczają urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
I podkreślają również m.in., że na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest tunel o długości 318 m.
- Ukończone zostały prace przy budowie konstrukcji obiektu, na którym docelowo powstanie skrzyżowanie w formie ronda. Zadaniem tunelu będzie prowadzenie wyłącznie ruchu pojazdów poruszających się ul. Igołomską (dwie oddzielne jezdnie). Nad nim samym – na rondzie – będzie odbywał się głównie ruch lokalny. Pojawią się tu chodniki oraz drogi dla rowerów – ruch rowerowy w tym miejscu będzie się odbywał po stronie północnej obiektu, poprzez wydzielony na drogach serwisowanych pas dla rowerów (w kierunku od centrum Krakowa do Igołomi), a w przeciwnym kierunku rowerzyści będą włączać się do ruchu ogólnego. Na ukończeniu są prace pracy przy budowanym wiadukcie w rejonie ul. Rzepakowej - podkreślają w ZDMK.
Na całym rozbudowywanym odcinku Igołomskiej trwa obecnie również m.in. montaż ekranów akustycznych.
Kiedy więc kierowcy na całym rozbudowywanym odcinku ul. Igołomskiej (od Giedroycia do skrzyżowania z Brzeską) pojadą dwoma nowymi pasami w każdym z kierunków?
- Planujemy, że będzie to możliwe pod koniec 2021 roku - odpowiadają w ZDMK.
Koszt inwestycji to ok. 250 mln zł.
ymczasem przypomnijmy po raz kolejny, że zgodnie z pierwotnym harmonogramem roboty, które trwają od 2017 roku, zakończyć miały się już w 2019 roku.
Już w pierwszej połowie 2018 roku okoliczni mieszkańcy zaczęli skarżyć się na zastój w robotach. - Na budowie nadal widać okres zimowy, a pracowników brak. Linia tramwajowa do Pleszowa (modernizowana w ramach prac na Igołomskiej) od kilku miesięcy stoi gotowa, a tramwaje nie jeżdżą - skarżyli się na naszych łamach mieszkańcy. Tymczasem urzędnicy zamiast o zastoju w robotach woleli eufemistycznie mówić o tym, że „prace były mniej intensywne”. Przyznali jednak, że opóźnienia na budowie spowodowane są koniecznością wykonania dodatkowych robót. „Zostały wykonane ekspertyzy w wyniku których stwierdzono, że podłoże odmienne jest w stosunku do zakładanego. Z tego powodu wykonywane są dodatkowe wzmocnienia pod zaprojektowanymi konstrukcjami nawierzchni” - informowali pracownicy w ZDMK.
Co więcej do inwestycji, która miała kosztować ok. 145 mln zł, miasto musiało dołożyć ponad 60 mln zł.
Dokładnie dwa lata temu, w grudniu 2018 roku, w ZDMK przekonywali, że... w pełni rozbudowa ul. Igołomskiej zakończyć ma się w połowie maja 2020 r. Co więc się wydarzyło się, że teraz pojawia się data "marzec 2022 roku"?
Ze strony pracowników ZDMK padają kolejne argumenty. Przekonują, że wydłużyły się w czasie też prace m.in. przy przebudowie wiaduktu PKP nad ul. Igołomską, ponieważ nie został on wyłączony całkowicie z ruchu pociągów.
- Nasze prace toczą się przy zachowaniu ruchu kolejowego, co znacząco wpływa na postępy prac w tym miejscu. Taka organizacja ruchu wpływa również na ich wydłużenie - informuje zespół prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Urzędnicy przekonują również, że "Opóźnienia nie nastąpiły z winy wykonawcy". Wysłaliśmy więc szereg pytań do wspomnianego wykonawcy (konsorcjum firm. lider to ZUE). Czekamy na odpowiedź.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
