Specjaliści ZIKiT, zajmujący się organizacją ruchu, są w stałym kontakcie z wykonawcą tej inwestycji i inwestorem, czyli PKP PLK S.A. Na ostatnim spotkaniu roboczym ustalono, że w związku z bieżącymi zmianami w prowadzeniu frontu robót i realizacji harmonogramu inwestycji, zajęcia pasów ruchu na skrzyżowaniu al. Powstańców Śląskich, al. Powstańców Wielkopolskich, ul. Limanowskiego i ul. Wielickiej, zostaną wprowadzone dopiero ok. 12 marca.
Dzięki temu ruch samochodów i autobusów na tym węźle komunikacyjnym, do tego czasu, będzie się odbywał bez zakłóceń.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wykonawcę, firmę Budimex S.A., po tym terminie należy spodziewać się zmniejszenia przepustowości tego skrzyżowania.
Wykonawca planuje, że roboty związane z budową podpór obiektu rozpoczną się w pierwszej połowie marca i uwzględniają zmiany w organizacji ruchu dla jadących w kierunku ul. Nowohuckiej z powodu zamknięcia dla ruchu estakady Obrońców Lwowa.
Wprowadzenie zmienionej organizacji ruchu ograniczy przepustowości ul. Nowohuckiej – dla relacji rondo Dywizjonu 308 – ul. Wielicka. Taka zmiana wymusza konieczność wykonania bus pasa ( jego orientacyjny przebieg będzie sięgał węzła od ul. Kamieńskiego w kierunku skrzyżowania z ul. Wielicką).
Bardziej szczegółowe informacje, na temat organizacji ruchu i udogodnień dla pojazdów komunikacji zbiorowej i zalecanych objazdów, będziemy podawać krakowianom na początku przyszłego miesiąca.
Przypominamy, że w przypadku tej inwestycji ZIKiT nie ma wpływu na organizacje i tempo prac. Wszelkie uwagi dotyczące tych tematów można zgłaszać do inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.