Autor: Piotr Rąpalski, Gazeta Krakowska
- W referendum w maju 2014 roku, 175 tys. krakowian opowiedziało się za rozbudową ścieżek rowerowych w mieście. Realizujemy tę prośbę wraz z władzami Krakowa - mówi Grzegorz Lipiec, szef małopolskiej PO. - Więcej ścieżek, to więcej rowerzystów, co z kolei wpłynie pozytywnie na stan powietrza w Krakowie - dodał Bogdan Klich, senator PO, który walczy w Sejmie o zmiany prawa korzystne dla miłośników jednośladów.
Niektóre planowane ścieżki do budowy w 2016 roku:
- - ul. Piastowska - 330 metrów - 650 tys. zł
- - Aleja Pokoju, od ronda Grzegórzeckiego do os. Dywizjonu 308 - 3200 metrów - 6,3 mln zł
- - Wadowicka, rondo Matecznego, Brożka, Tischnera - 1400 metrów - 2,7 mln zł
- - Kapelanka, Brożka, Zbrojarzy - 1300 metrów - 2,5 mln zł
- - Kapelanka, Twardowskiego, Brożka do stacji kolejowej Bonarka (zaprojektowanie, budowa 2017) - 3100 metrów - 558 tys.
- - Witosa, Nowosądecka - 3400 metrów - 6,7 mln zł
- - Bieńczycka, rondo Czyżyńskie, rondo Kocmyrzowskie - 530 metrów - 1 mln zł
- - al. Solidarności, od Placu Centralnego do Bulwarowej (projekt, budowa 2017) - 1100 metrów - 198 tys. zł
- - Powstańców Śląskich - 1700 metrów - 3,3 mln zł
- - al. 29 listopada, al. Słowackiego - 1800 metrów - 918 tys. zł
- - wały Wisły na Czyżynach - 5500 metrów - 1,5 mln zł
- - wały Wilgi, Konpnickiej - Kobierzyńska - 900 metrów - 162 tys. zł
Przykładowa inwestycja w ramach ZIT:
- - od Klasztoru Sióstr Norbertanek do Mostu Zwierzynieckiego, od Wioślarskiej do ul. Jodłowej, od ul. Mirowskiej do granicy miasta - koszt 4,8 mln zł - rozpoczęcie budowy 2017, zakończenie 2019