https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Imponujące plany budowy ścieżek rowerowych [WIDEO]

Piotr Rąpalski
W Krakowie ścieżek rowerowych przybywa coraz więcej. W kolejnych latach powstających dróg dla rowerzystów będzie jeszcze więcej.
W Krakowie ścieżek rowerowych przybywa coraz więcej. W kolejnych latach powstających dróg dla rowerzystów będzie jeszcze więcej. Michal Gaciarz / Polska Press
Politycy PO zdradzają plany Krakowa odnośnie budowy ścieżek rowerowych. Do 2019 roku miasto ma na ten cel wydać ok. 145 mln zł, z czego ok. 27 mln zł w roku 2016. To skok w porównaniu do wydatków z poprzednich lat, które wynosiły od kilkuset tysięcy złotych do ok. 12 milionów w roku 2015. Ponadto na budowę ścieżek w mieście i jego okolicach ma zostać przeznaczone jeszcze 10 mln zł w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli nowej puli funduszy unijnych.

Autor: Piotr Rąpalski, Gazeta Krakowska

- W referendum w maju 2014 roku, 175 tys. krakowian opowiedziało się za rozbudową ścieżek rowerowych w mieście. Realizujemy tę prośbę wraz z władzami Krakowa - mówi Grzegorz Lipiec, szef małopolskiej PO. - Więcej ścieżek, to więcej rowerzystów, co z kolei wpłynie pozytywnie na stan powietrza w Krakowie - dodał Bogdan Klich, senator PO, który walczy w Sejmie o zmiany prawa korzystne dla miłośników jednośladów.

Niektóre planowane ścieżki do budowy w 2016 roku:

  • - ul. Piastowska - 330 metrów - 650 tys. zł
  • - Aleja Pokoju, od ronda Grzegórzeckiego do os. Dywizjonu 308 - 3200 metrów - 6,3 mln zł
  • - Wadowicka, rondo Matecznego, Brożka, Tischnera - 1400 metrów - 2,7 mln zł
  • - Kapelanka, Brożka, Zbrojarzy - 1300 metrów - 2,5 mln zł
  • - Kapelanka, Twardowskiego, Brożka do stacji kolejowej Bonarka (zaprojektowanie, budowa 2017) - 3100 metrów - 558 tys.
  • - Witosa, Nowosądecka - 3400 metrów - 6,7 mln zł
  • - Bieńczycka, rondo Czyżyńskie, rondo Kocmyrzowskie - 530 metrów - 1 mln zł
  • - al. Solidarności, od Placu Centralnego do Bulwarowej (projekt, budowa 2017) - 1100 metrów - 198 tys. zł
  • - Powstańców Śląskich - 1700 metrów - 3,3 mln zł
  • - al. 29 listopada, al. Słowackiego - 1800 metrów - 918 tys. zł
  • - wały Wisły na Czyżynach - 5500 metrów - 1,5 mln zł
  • - wały Wilgi, Konpnickiej - Kobierzyńska - 900 metrów - 162 tys. zł

Przykładowa inwestycja w ramach ZIT:

  • - od Klasztoru Sióstr Norbertanek do Mostu Zwierzynieckiego, od Wioślarskiej do ul. Jodłowej, od ul. Mirowskiej do granicy miasta - koszt 4,8 mln zł - rozpoczęcie budowy 2017, zakończenie 2019

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gniewko_syn_ryba
Np. centrum kongresowe, czy Tauron "nie chodzi po domach" Arena też powstały na prywatnych wcześniej gruntach, nie wspominając o ul. Lema, gdzie prywatną własność gruntu potraktowano z buta...
A
Alex
Slowa klucz - ''plany'' i '' wybory '' jak zwykle. Jak na planynto i tak słabo a gdzie wielicka , kaminskiego, teigi i wiele innych. Ech politycy za robote się weżcie darmozjady.
m
mm
To jest podstawowy problem.
T
Tanie Państwo
Wybory aktywizują, zmuszają do POchylenia się nad sprawami, które nie obchodziły ich przez wiele lat. Ale ta zaraza już mija, oby to POszło i nie wróciło więcej.
A
Adam
Ścieżki na ul. Pilotów i Olszyny nawet w planach nie ma ???
K
Krakus
- nie to weź sobie jakieś zdjęcie z przed 8 lat i pooglądaj obecne miejsce z tego zdjęcia a potem pisz głupoty!
O
Oczy
Tak się składa, że będą rządzić w kolejnych latach. Wybory już były ;)
g
gosc
8 lat PO w Krakowie nie zrobiła prawie nic, a teraz szukają naiwnych wśród rowerzystów. Mam nadzieję że większość się na ich bzdury nie nabierze
G
Gerard
Mozna zmniejszyc lub zlikwidowac chodnik,mozna namalowac pas na ulicy dla rowerzystow ,mozna przesunac ulice,mozna przesunac dom lub mozna nic nie robic i to jest najrozsadniejsze rozwiazanie.
k
kkkkkk
przeciez po sciezce rowerowej jezdza bardzo lekkie pojazdy. jak to mozliwe, ze kosztuja tak gigantyczne pieniadze...
M
Marek B
Fajnie, tylko dlaczego prawie od 10 lat nie mogą połączyć ścieżkę rowerową do Tyńca obok ul. Tynieckiej? Na wysokości. W pewnym miejscu brakuje 100m i trzeba objeżdżać ul Tyniecką lub przedzierać się przez krzaki nad Wisłą. Czy tak trudno dokończyć tak ważną inwestycję drogową do końca?
G
Gie
Obserwując wszystkie krakowskie inwestycje to do ww. cen należy dołożyć jakieś 30-40%. Po coś tam wypadnie, coś się opóźni, ktoś czegoś nie dopatrzy.
j
janek
ich planami to wybrukowane jest piekło. Zapytam co zrobili przez ostatnie 8 lat a nie co mają w planach na kolejne lata w których rządzić raczej nie będą.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska