https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy w końcu wyremontują drogę pod wiaduktem nad ul. Prądnicką? [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Przejazd pod wiaduktem przy ul. Prądnickiej nadal czeka na modernizację.
Przejazd pod wiaduktem przy ul. Prądnickiej nadal czeka na modernizację. Anna Kaczmarz
Prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Prądnicką już się zakończyły. Mimo tego kierowcy pod tym obiektem jeżdżą po wertepach, bowiem nadal nie położono tam nowego asfaltu. Okazuje się, że w tej kwestii nie może dojść do uzgodnień między PKP a miejskimi specjalistami od dróg.

FLESZ - Ford zamierza produkować wyłącznie auta elektryczne

W trakcie modernizacji wiaduktu przedstawiciele samorządu zaproponowali inny podział przestrzeni, niż ten, który był wcześniej uzgodniony - wykonawcy mieli odtworzyć stan sprzed inwestycji. Analiza tego pomysłu wykazała, że jego pełna realizacja wymaga zmian w projekcie i pozwoleniu na budowę, co na obecnym etapie nie jest możliwe. Wobec tego przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A rozmawiają z miastem na temat jak najkorzystniejszego dla wszystkich stron rozwiązania tej kwestii. O dalszych krokach będziemy informować gdy takowe zostanie wypracowane

- wyjaśnia Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla siedmiu nowych ścieżek rowerowych. Jednym z zadań jest korekty geometrii drogi dla rowerów w obrębie ronda Grunwaldzkiego.

Kraków. Miasto przygotowuje siedem nowych ścieżek rowerowych...

Przypomnijmy, że plan był taki, by odtworzyć poprzedni stan, czyli jezdnię z chodnikiem w stronę centrum i jezdnię z chodnikiem w stronę Krowodrzy Górki pod drugą częścią wiaduktu. W urzędzie powstała jednak inna wizja - budowy dwóch jezdni w obu kierunkach pod jedną częścią wiaduktu, a pod drugą chodnika i drogi dla rowerów.

- ZDMK prowadzi z PKP PLK rozmowy w sprawie rozwiązania tego problemu. Naszym celem jest znalezienie takiego rozwiązania, które maksymalnie zabezpieczy interesy różnych użytkowników dróg, a jednocześnie nie opóźni realizacji inwestycji prowadzonej przez kolej - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Na razie więc kierowcy jeżdżą ul. Prądnicką po wertepach i tymczasowych płytach. Na brak odpowiednich rozwiązań narzekają też piesi i rowerzyści.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Sciezki rowerowe niech tam namaluja... to dobrze w Krakowie robic potrafia ! A powaznie to odcinek od mostu do Nowego Kleparza byl rozwalony odkad pamietam czyli mniej wiecej poczatku lat 90-tych !!! - od 30-stu nie moge naprawic calej 500-metrowej ulicy.....

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska