Trzy etapy przebudowy Kocmyrzowskiej
Pierwszy etap przebudowy ul. Kocmyrzowskiej ma się zakończyć jesienią 2026 r. lub z początkiem 2027 r. Wynika to m.in. z opóźnień związanych z nieplanowanymi pracami archeologicznymi. Prace przy drugim etapie, od ul. Bukszpanowej do granic miasta, mają ruszyć w przyszłym roku. Co do trzeciego, najkrótszego odcinka w okolicy ul. Makuszyńskiego, jeszcze nie wiadomo kiedy ruszą prace.
Wylotówka na Proszowice
Przypomnijmy, że rozbudowa ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku węzeł Grębałów – Bukszpanowa wraz z modernizacją infrastruktury tramwajowej realizowana jest we współpracy Miasta Kraków i GDDKiA. Po zakończeniu w II połowie 2025 r. wylotówka na Proszowice będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi rowerowe.
Trasa S7 Widoma - Kraków
W grudniu ubiegłego roku oddano kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice.
- W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty - mówi Kacper Michna.
Trasa koliduje z torami
Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej).
- Z końcem tego roku chcemy udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy - dodaje rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.
