https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła Grębałów w Krakowie. Ciężarówki przywiozły ogromne elementy betonowej konstrukcji. Tak powstaje wiadukt na Kocmyrzowskiej

Marcin Banasik
Budowa węzła Grębałów. Ciężarówki stoją z belkami, ktore mają zostać polożone na budowanym wiadukcie kolejowym
Budowa węzła Grębałów. Ciężarówki stoją z belkami, ktore mają zostać polożone na budowanym wiadukcie kolejowym Marcin Banasik
W tym tygodniu rozpoczęło się belkowanie budowanego wiaduktu wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej nad przebiegającymi w tym miejscu torami. - Ogromne belki są układane jedna obok drugiej. Później zostanie wylana na nie płyta żelbetowa, na którą zostanie wylany asfalt - mówi Anna Bałdyga z krakowskiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowym i Autostrad.

Trzy etapy przebudowy Kocmyrzowskiej

Pierwszy etap przebudowy ul. Kocmyrzowskiej ma się zakończyć jesienią 2026 r. lub z początkiem 2027 r. Wynika to m.in. z opóźnień związanych z nieplanowanymi pracami archeologicznymi. Prace przy drugim etapie, od ul. Bukszpanowej do granic miasta, mają ruszyć w przyszłym roku. Co do trzeciego, najkrótszego odcinka w okolicy ul. Makuszyńskiego, jeszcze nie wiadomo kiedy ruszą prace.

Wylotówka na Proszowice

Przypomnijmy, że rozbudowa ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku węzeł Grębałów – Bukszpanowa wraz z modernizacją infrastruktury tramwajowej realizowana jest we współpracy Miasta Kraków i GDDKiA. Po zakończeniu w II połowie 2025 r. wylotówka na Proszowice będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zieleńce z drzewami i krzewami, chodniki i drogi rowerowe.

Trasa S7 Widoma - Kraków 

W grudniu ubiegłego roku oddano kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice.

- W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty - mówi Kacper Michna. 

Trasa koliduje z torami

Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej). 

- Z końcem tego roku chcemy udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy - dodaje rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Finisz kampanii. Ostatnia debata prezydencka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska