https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po wybudowanym wiadukcie na al. Solidarności w Nowej Hucie jeżdżą już tramwaje. Pod obiektem budowany jest ważny odcinek trasy S7

Marcin Banasik
Tramwaje jeżdzą już po wiadukcie na al. Solidarności w Nowej Hucie
Tramwaje jeżdzą już po wiadukcie na al. Solidarności w Nowej Hucie Marcin Banasik
Tramwaje już od kilku dni jeżdżą po wyremontowanym torowisku na al. Solidarności i po wybudowanym tam wiadukcie. Pod tym obiektem będzie przechodził ważny odcinek S7 łączący węzeł Nowa Huta z węzłem Grębałów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje oddać ten odcinek do użytkowania "późną jesienią" tego roku. Z kolei od węzła Grębałów do węzła Mistrzejowice pojedziemy mniej więcej w połowie 2026 r. Wtedy też zostanie domknięta cała obwodnica Krakowa.

Kierowcy stoją w korkach

Kierowcy cierpliwie czekają na połączenie istniejącego odcinka trasy S7 w rejonie mostu im. Kardynała Franciszka Macharskiego z węzłem Grębałów. Aktualnie samochody jeżdzą tymczasową drogą, która przechodzi w fragment al. Sollidarności i ul. Ujastek. W godzinach szczytu przejechanie tym fragmentem drogi zajmuje nawe pół godziny. Po otwarciu odcinka S7 będzie to co najwyżej kilka minut.

S7 Widoma – Kraków 

Węzeł Grębałów to element budowy 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty. Dzieli się ona na dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 68 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

- Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja za miliardy

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Finisz kampanii. Ostatnia debata prezydencka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska