Kampania potrwa od 5 do 31 sierpnia, a jej głównym celem jest budowanie świadomości proekologicznej wśród mieszkańców i turystów oraz zapobieganie zaśmiecaniu obszarów zielonych (parki, lasy, szlaki turystyczne), chętnie odwiedzanych podczas wakacji.
Ambasadorami kampanii są dzikie zwierzęta zamieszkujące Małopolskę. Na co dzień ukryte w gęstwinie lasu, na czas kampanii wyjdą z cienia i swoim głosem będą przypominać, że góry, lasy, jeziora, czyli tereny, gdzie tak chętnie spędzamy urlop to nie są miejsca niczyje – to ich dom. Nie jesteśmy tam anonimowi, zwierzęta nas obserwują.
Wielkie oczy puchacza zwyczajnego i skupiony wzrok niedźwiedzia brunatnego przez cały sierpień będą bacznie obserwować mieszkańców i turystów wchodzących do lasów, parków narodowych i parków krajobrazowych Małopolski.
W ramach kampanii na terenie całej Małopolski pojawi się 300 plakatów rozmieszczonych na terenie 15 nadleśnictw, 6 parków narodowych i 11 parków krajobrazowych. Plakaty będzie można zobaczyć na terenie nadleśnictw: Brzesko, Dąbrowa Tarnowska, Gorlice, Gromnik, Krościenko, Krzeszowice, Limanowa, Łosie, Miechów, Myślenice, Nawojowa, Niepołomice, Nowy Targ, Piwniczna i Stary Sącz. Informacje o kampanii pojawią się także w parkach narodowych: Tatrzańskim, Pienińskim, Gorczańskim, Ojcowskim, Magurskim i Babiogórskim, jak również w parkach krajobrazowych: Beskidu Małego, Wiśnicko-Lipnickim, Dłubniańskim, Tenczyńskim, Orlich Gniazd, Bielańsko-Tynieckim, Popradzkim, Rudniańskim, Ciężkowicko-Rożnowskim oraz w Parku Krajobrazowym Pasma Brzanki i Dolinkach Krakowskich.
W Radiu Kraków będzie emitowany spot z udziałem zwierząt. Przygotowano także dedykowaną animację, która będzie wyświetlana w pociągach Kolei Małopolskich a także na nośnikach partnerów kampanii. Będzie można także spotkać na żywo ambasadora kampanii – niedźwiedzia brunatnego, który wziął już udział w akcji Czyste Tatry EkoMałopolska, a pojawi się także na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Ekologicznych Kraków Green Film Festiwal. Kampanię będą wspierać także działania w prasie, internecie i social mediach.
- Startująca dziś kampania będzie inauguracją długofalowych działań promocyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu EkoMałopolska, które promują odpowiedzialność za najbliższe otoczenie i dbanie o nasze wspólne dobro – dziedzictwo naturalne. Chcemy rozszerzyć w świadomości mieszkańców pojęcie domu poza ramy prywatnego mieszkania czy budynku, a także edukować w temacie dbania o region, tak, jak dba się o nasze własne najbliższe otoczenie – mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Tomasz Urynowicz.
- Nie pomogła im nawet Magda Gessler. Oto knajpy, które upadły
- Pol'and'Rock Festival tuż-tuż. A tak wyglądały kiedyś Przystanki Woodstock!
- Tak wyglądał Kraków u schyłku II wojny światowej [GALERIA]
- Kraków w latach 90. Niby niedawno, a inny świat [ZDJĘCIA]
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane przez GIS
- Jak odpoczywają piłkarze Wisły? [PRYWATNE ZDJĘCIA]
WIDEO: Dzieci mówią jak jest
