Zmieniliśmy wygląd strony gazetakrakowska.pl. Przeczytaj więcej i wyraź swoją opinię!
Jak przyznaje Marek Cisowski z PKP Polskie Linie Kolejowe, kierownik projektu przebudowy dworca, na peronie drugim do wykonania została już tylko część prac wykończeniowych. Prowadzone są jeszcze m.in. testy monitorów i wyświetlaczy, na których prezentowane będą rozkłady jazdy i inne informacje. Gotowe są zaś nowa jasna posadzka platformy oraz estetyczne panele pod sufitem.
- Pozostaje jeszcze uruchomienie wind, z którymi mieliśmy jak dotychczas trochę kłopotów. Mam jednak nadzieję, że do końca maja uda się nam je oddać do użytku i z każdego peronu pasażerowie z ciężkimi bagażami będą mogli bez problemu wyjechać na parking naziemny, zamiast korzystać z tradycyjnych schodów - tłumaczy Cisowski.
Wykonawcy planują jeszcze w najbliższych dniach zmodernizować schody prowadzące z tunelu Magda w stronę budynku głównego dworca.
Gorzej wygląda jednak kwestia budowy dworca podziemnego pod peronami. - Z przyczyn formalnych niemożliwe jest udostępnienie jakiejkolwiek części nowo budowanego obiektu dla podróżnych. Nie możemy bowiem uzyskać pozwolenia na użytkowanie bez wykonania całości prac (podróżni skorzystają w pełni z podziemi dworca zapewne dopiero we wrześniu) - przyznaje Barbara Leszczyńska z PKP SA.
Bardzo prawdopodobne jest, że przed 8 czerwca nie zostaną usunięte rusztowania ustawione przy wyjściu z Galerii Krakowskiej w stronę szybkiego tramwaju oraz ruchomych schodów prowadzących na stację PKP. Dopiero po naszej sugestii wykonawcy robót zastanowią się, co zrobić ze szpecącymi niebieskimi blachami odgradzającymi budowane zejścia z peronów do podziemi.
- Rzeczywiście, nie są one zbyt estetyczne i lepiej, aby podczas mistrzostw turyści ich nie oglądali, dlatego zastanowimy się, co w ich miejsce wstawić - zapewnia Andrzej Kłobukowski, inżynier kontraktu.
I dodaje, że w trakcie Euro 2012 prace przy budowie poziomu minus jeden dworca nie zostaną wstrzymane. - Nie będą one jednak w żaden sposób wpływały negatywnie na podróżnych, bo w większości mają być prowadzone w miejscach, które nie są ogólnodostępne - dodaje Kłobukowski.
Tymczasem pracownicy spółki PKP SA zapewniają, że do 4 czerwca w budynku głównym dworca odmalowane zostaną jeszcze hol i poczekalnia, powstanie także toaleta dla niepełnosprawnych, naprawione będą schody i daszki nad wejściem do budynku. - Dodatkowo planujemy remont posadzki pod tzw. wiatą retro obok głównego budynku dworca, malowanie ogrodzenia, a również dodatkowe nasadzenia kwiatów - wyjaśnia Barbara Leszczyńska.
Jednocześnie w spółce PKP InterCity obiecują, że na stacji Kraków Główny w trakcie Euro pojawią się dodatkowi pracownicy, ubrani w biało-pomarańczowe stroje. Ich zadaniem będzie pomaganie wszystkim pasażerom i turystom w dotarciu do właściwego pociągu lub kupieniu odpowiedniego biletu. Będą to oczywiście osoby posługujące się językiem angielskim. Po angielsku (i oczywiście po polsku)mają być także zapowiadane odjazdy i przyjazdy poszczególnych pociągów.
Nowe perony
Przypomnijmy, że wszystkie prace modernizacyjne na stacji Kraków Główny rozpoczęły się 4 kwietnia 2011 roku. Ich koszt wynosi około 110 mln zł. Wyblakła żółta blacha pokrywająca dachy starych platform zamieniła się w srebrne panele. Kolumny nie są już szare, tylko pomarańczowe. Mają pasować do ceglastego koloru widocznych z peronu bloków przy ul. Warszawskiej. Posadzkę wykonano z jasnego kamienia.
Miss Małopolski 2012! Zobacz zdjęcia ślicznych kandydatek i oddaj głos!
Trwa plebiscyt na Superkota! Zgłoś swojego zwierzaka i zgarnij nagrody!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
