Gdzie powstanie nowy przystanek kolejowy?
Przystanek ma powstać w północnej części miasta Krakowa u zbiegu ulic: Powstańców, Meiera i Reduta oraz na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95.
- Zdecydowaliśmy o dofinansowaniu kolejnych, wyczekiwanych projektów, bardzo ważnych dla naszych mieszkańców. To przedsięwzięcia, które przełożą się na poprawę komfortu życia, ułatwią codzienne funkcjonowanie czy pozwolą zaoszczędzić czas - poinformował marszałek Małopolski Łukasz Smółka.
Przystanek SKA Prądnik Czerwony
Na całość inwestycji składa się budowa przystanku kolejowego SKA oraz budowa trzech parkingów P+R. Największy, na 149 samochodów z wjazdem od ul. Meiera, średni parking z wjazdem od ul. Reduta i trzeci parking przy ul. Powstańców na 53 samochody.
W projekcie założono budowę dwóch peronów zewnętrznych o długości 150-200 m każdy. Będzie się można nań dostać schodami lub przy pomocy planowanych wind. W sąsiedztwie stacji ma znaleźć się również miejsce na 40 stojaków mieszczących 80 rowerów.
Przebudowany ma zostać również układ drogowy. Nad liniami kolejowymi mają powstać dwa wiadukty. W planach jest też budowa kładki pieszo-rowerowej, nasadzenia zieleni oraz budowa chodników i ścieżek pieszo-rowerowych.
- Teraz tylko trzeba wprowadzić niezbędne poprawki do koncepcji, by lepiej zintegrować kolej z miejskim transportem publicznym, w tym planowaną w okolicy przystanku pętlą autobusową - skomentował radny Łukasz Maślona
SKA się rozwija. W Krakowie powstają nowe przystanki kolejowe
Przystanek Kraków-Piastów. Dokładnie w 7 minut najszybszy pociąg dojeżdża z przystanku Kraków Piastów do Krakowa Głównego.
Przystanek wybudowano w sąsiedztwie ul. Powstańców, w miejscu gdzie linia kolejowa nr 8 łączy się z linią kolejową nr 95. Podróżni mogą korzystać z trzech peronów, a dostęp do nich możliwy jest ze znajdującego się nad torami wiaduktu drogowego, przy którym powstały klatki schodowe i windy.
Na platformach zainstalowano wiaty, ławki i tablice informacyjne. Jest jasne oświetlenie i system nagłośnienia. Bieżącą informację o odjazdach pociągów zapewniają infokioski.
Z otwartego w połowie grudnia przystanku Kraków Piastów można dojechać również do Podłęża, Miechowa, Słomnik i Kielc.
Kraków-Kościelniki
Nowy przystanek został wybudowany w Nowej Hucie, na terenie dawnej podkrakowskiej wsi Kościelniki. Powstał na linii kolejowej nr 95 i stanowi węzeł przesiadkowy ułatwiający mieszkańcom okolicznych osiedli dobrą komunikację z centrum miasta.
W ramach inwestycji powstały dwa jednokrawędziowe perony. Uzbrojono ją także infrastrukturę towarzyszącą, w tym m.in. dojścia do peronów w postaci chodników, przejścia pod torami, schody i windy. Całość z myślą o zapewnieniu dostępności dla osób o ograniczonej mobilności.
Kraków-Przylasek
Pięć minut dłużej zajmie podróż do „Krakowa Głównego” z trzeciego przystanku, zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Rzepakowej, również przy linii kolejowej 95.
Przystanek Kraków Przylasek składa się z dwóch peronów w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Rzepakowej.
