https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielka kolejowa inwestycja na północy Krakowa. Przystanek Prądnik Czerwony za 135 mln złotych! Powstaną tutaj też trzy parkingi

Ewa Wacławowicz
Wizualizacja przystanku kolei aglomeracyjnej na Prądniku Czerwonym
Wizualizacja przystanku kolei aglomeracyjnej na Prądniku Czerwonym CE Project Group
Długo wyczekiwany przystanek kolei na Prądniku Czerwonym wreszcie powstanie. Zarząd województwa małopolskiego ogłosił właśnie, że przyznał na inwestycję 93,5 mln złotych. Całość prac, czyli budowa przystanku, układu drogowego i trzech parkingów P+R ma kosztować 135 mln złotych.

Gdzie powstanie nowy przystanek kolejowy?

Przystanek ma powstać w północnej części miasta Krakowa u zbiegu ulic: Powstańców, Meiera i Reduta oraz na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95.

- Zdecydowaliśmy o dofinansowaniu kolejnych, wyczekiwanych projektów, bardzo ważnych dla naszych mieszkańców. To przedsięwzięcia, które przełożą się na poprawę komfortu życia, ułatwią codzienne funkcjonowanie czy pozwolą zaoszczędzić czas - poinformował marszałek Małopolski Łukasz Smółka.

Przystanek SKA Prądnik Czerwony

Na całość inwestycji składa się budowa przystanku kolejowego SKA oraz budowa trzech parkingów P+R. Największy, na 149 samochodów z wjazdem od ul. Meiera, średni parking z wjazdem od ul. Reduta i trzeci parking przy ul. Powstańców na 53 samochody.

W projekcie założono budowę dwóch peronów zewnętrznych o długości 150-200 m każdy. Będzie się można nań dostać schodami lub przy pomocy planowanych wind. W sąsiedztwie stacji ma znaleźć się również miejsce na 40 stojaków mieszczących 80 rowerów.

Przebudowany ma zostać również układ drogowy. Nad liniami kolejowymi mają powstać dwa wiadukty. W planach jest też budowa kładki pieszo-rowerowej, nasadzenia zieleni oraz budowa chodników i ścieżek pieszo-rowerowych.

- Teraz tylko trzeba wprowadzić niezbędne poprawki do koncepcji, by lepiej zintegrować kolej z miejskim transportem publicznym, w tym planowaną w okolicy przystanku pętlą autobusową - skomentował radny Łukasz Maślona

SKA się rozwija. W Krakowie powstają nowe przystanki kolejowe

Przystanek Kraków-Piastów. Dokładnie w 7 minut najszybszy pociąg dojeżdża z przystanku Kraków Piastów do Krakowa Głównego.

Przystanek wybudowano w sąsiedztwie ul. Powstańców, w miejscu gdzie linia kolejowa nr 8 łączy się z linią kolejową nr 95. Podróżni mogą korzystać z trzech peronów, a dostęp do nich możliwy jest ze znajdującego się nad torami wiaduktu drogowego, przy którym powstały klatki schodowe i windy.

Na platformach zainstalowano wiaty, ławki i tablice informacyjne. Jest jasne oświetlenie i system nagłośnienia. Bieżącą informację o odjazdach pociągów zapewniają infokioski.

Z otwartego w połowie grudnia przystanku Kraków Piastów można dojechać również do Podłęża, Miechowa, Słomnik i Kielc.

Kraków-Kościelniki

Nowy przystanek został wybudowany w Nowej Hucie, na terenie dawnej podkrakowskiej wsi Kościelniki. Powstał na linii kolejowej nr 95 i stanowi węzeł przesiadkowy ułatwiający mieszkańcom okolicznych osiedli dobrą komunikację z centrum miasta.

W ramach inwestycji powstały dwa jednokrawędziowe perony. Uzbrojono ją także infrastrukturę towarzyszącą, w tym m.in. dojścia do peronów w postaci chodników, przejścia pod torami, schody i windy. Całość z myślą o zapewnieniu dostępności dla osób o ograniczonej mobilności.

Kraków-Przylasek

Pięć minut dłużej zajmie podróż do „Krakowa Głównego” z trzeciego przystanku, zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Rzepakowej, również przy linii kolejowej 95.

Przystanek Kraków Przylasek składa się z dwóch peronów w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Rzepakowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka "SE". Kandydaci w bezpośrednich starciach

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska