https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Męcinie budują most kolejowy na trasie linii Chabówka-Nowy Sącz. To po nim pociągi będą zmierzać od stacji w kierunku tunelu pod Pisarzową

Joanna Mrozek
W Męcinie, w powiecie limanowskiem powstaje most kolejowy na modernizowanej trasie Chabówka-Nowy Sącz. Widać już dwa przęsła, które wkrótce zostaną ze sobą połączone. Nowa przeprawa zapewni szybkie i bezkolizyjne połączenie w kierunku tunelu pod Pisarzową. Wszystkie prace idą zgodnie z harmonogramem.

Prace na najdroższym odcinku linii kolejowej z najdłuższym tunelem w Polsce postępują zgodnie z planem

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie realizują proces inwestycyjny, który zapewni lepsze warunki podróży pasażerom i większe bezpieczeństwo. Mowa o modernizowanym odcinku od Chabówki do Nowego Sącza, który jest częścią słynnego Podłęża - Piekiełko.

Na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany zmodernizowany i zelektryfikowany zostanie tor o długości przeszło 12,5 km. Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości prawie 3,8 km. Tam mniejsza tunelownica Kinga pracuje nad tunelem ewakuacyjnym. Właściwy wydrąży Jadwiga, a jej prace mają rozpocząć się w czerwcu.

Istotnym elementem projektu jest przebudowa obiektów inżynieryjnych. Prace obejmą 10 wiaduktów i 12 mostów. Jeden z nich powstaje w Męcinie, widać już dwa przęsła, które wkrótce zostaną połączone. To po nim pociągi będą zmierzać od stacji w kierunku tunelu pod Pisarzową.

W ramach inwestycji w Mordarce i Chomranicach powstaną nowe przystanki. Stacja w Męcinie znajdzie się w nowej lokalizacji. Perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Przejazdy kolejowo-drogowe będą zastąpione skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Poprowadzą do nich nowe drogi. Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu lokalnym. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, a pociągi towarowe 100 km/h. Zwiększą się możliwości kolei w regionie.

Największa kolejowa inwestycja w Małopolsce

Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz i budowy 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Baśnie bez cenzury, satyra na miarę czasów i groza z kolejowych torów.

Baśnie bez cenzury, satyra na miarę czasów i groza z kolejowych torów.

Mieć podatek i zjeść podatek. Jak kandydaci próbują nas bujać

Mieć podatek i zjeść podatek. Jak kandydaci próbują nas bujać

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska